Sökning: "digital teknik skola"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden digital teknik skola.
1. Digitala läromedel i matematikundervisningen.En undersökning som visar hur delaktighet, motivation, inlärning och analysförmåga påverkas vid användning av digitala läromedel i utforskande samtal under matematikundervisningen.
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Inom skolvärlden har traditionella läromedel såsom böcker, papper och pennor alltid varit en förutsättning för att en lektion skall hållas. Idag lever vi i en mer digitaliserad värld med mycket teknik som både underlättar och effektiviserar vår vardag. LÄS MER
2. Digitala matematikspel som läromedelMed vilka syften används digitala matematikspel i undervisningen.
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Today's school has become more and more digital the last years which means that schools have more access to digital tools than before. For example, digital games are something that is used frequently during mathematic classes. LÄS MER
3. Socialarbetaren går online : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelser av digitala möten i arbetet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med min uppsats är att undersöka socialarbetares upplevelser av digital teknik i kontakt med klienter och samverkanspartners, för att se vilka förändringar som uppstått när samtalen genomförs digitalt och vilka möjligheter och utmaningar det medför. Detta eftersom jag ville undersöka om socialarbetare upplever att den sociala närvaron förändras när samtalen sker digitalt. LÄS MER
4. Lärares digitala kompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Skolverket har som ett mål att skolan skall forma digitalt kompetenta elever. Det innebär atteleverna ska lära sig behärska entreprenörskap, kreativitet samt förmåga att förstå hurdigitaliseringens påverkan på samhället (Skolverket, 2020). LÄS MER
5. Digital kompetens i den reviderade läroplanen 2017 : En utmaning för lärare i skolans arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Den nationella IT-strategin har uppmanat lärare att utveckla sin adekvata digitala kompetens. Syftet med denna uppsats är därför att undersöka vad lärare tänker om sitt arbete med att genomföra den reviderade läroplanen med avseende på att uppnå en adekvat digital kompetens och att kunna använda lämpliga digitala verktyg. LÄS MER
