Sökning: "digital walks"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden digital walks.

  1. 1. “Yebo Gogo, it’s time to braai Mzansi!” Code-Switching, Borrowing, Prestige, Slang, and Persuasion in the Digital Marketing Industry of South Africa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Neate; [2022]
    Nyckelord :Advertising; code-switching; borrowing; slang marketing; covert or overt prestige;

    Sammanfattning : This paper will analyse code-switching, borrowing, slang, and covert or overt prestige in online and television media. The days of OOH (Out Of Home) advertising are becoming obsolete and moving toward a digital age. LÄS MER

  2. 2. Pandemins påverkan på den fysiska och psykosociala arbetsmiljön vid hemarbete : Kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Amanda Hörberg; [2021]
    Nyckelord :Teleworking; work from home; psychosocial; ergonomics; Covid-19; Distansarbete; arbeta hemifrån; psykosocial; ergonomi; Covid-19;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine department heads experiences of work environment responsibility during homework during an ongoing pandemic. The Methodfor this qualitative study’s data collection was semi-structured interviews with an informative sample of informants. LÄS MER

  3. 3. Elsparkcykelns roll i Malmö, Lund och Helsingborg - Analys ur ett miljö-, socialt och ekonomiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Gabriel Flores Huayllani; Frode Norén; [2020]
    Nyckelord :elsparkcykel; elscooter; livscykelanalys; miljöpåverkan; reglering; stadsmiljö; färdmedel; batterier; tid; pris; trängsel; komfort; utsläpp.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose with the thesis project is to analyse the function of E-scooters from the three parts that comes with sustainability, which is economic, environment and social sustainability. Because it is a new vehicle, it comes with a large amount of deficits when it comes to regulation and knowledge. LÄS MER

  4. 4. Man behöver superkrafter för att kunna skapa : Digitala gåturers åskådliggörande av barns möjligheter till skapande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecca Fjellvik; Beatrice Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Preschool; children s culture; childhood sociology; childhood geography; digital walks; children s perspective; children s places; children s own free creatings; aesthetics; Förskola; barnkultur; barndomssociologi; barndomsgeografi; digitala gåturer; barns perspektiv; barns platser; eget fritt skapande; estetik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om barn i enlighet med FN:s konvention om barns rättigheter har möjlighet till att fritt delta i det kulturella och konstnärliga livet i förskolans utbildning samt om de utifrån läroplanen ges tid, rum och ro till eget skapande. Studien syftar till att undersöka hur barn åskådliggör sina möjligheter till eget/fritt skapande, vilket skapande som barnen anser vara viktigt och vad de väljer att framhäva samt i vilken form skapandet tar sig uttryck. LÄS MER

  5. 5. Film- och litteraturturism i Sverige : En kvalitativ studie av Wallanderland i Ystad och Millenniumtrilogin i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Supavadee Disayabuttra; Mira Ottosson; [2020]
    Nyckelord :Film and literature tourism; Wallander; Millennium; netnography; place marketing; commodification; digital marketing; Film- och litteraturturism; Wallander; Millennium; netnografi; platsmarknadsföring; kommodifiering; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : To travel in the footsteps of movies and books is something that attracts more and more tourists and the research in the field has often focused on the motivation of tourists when choosing a destination. This study instead focuses on how the businesses that organize the attractions work. LÄS MER