Sökning: "digitala kommunikationsstrategier"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden digitala kommunikationsstrategier.

  1. 1. Kommunikativa praktiker i det digitala hälsolandskapet : En kvalitativ studie om Min Doktor och 1177

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sanna Engkvist; Amanda Leiva; [2023]
    Nyckelord :health communication; sociosemiotics; digitization; Min Doktor; 1177; hälsokommunikation; sociosemiotik; digitalisering; Min Doktor; 1177;

    Sammanfattning : Syftet med studien är dels att undersöka hur Min Doktor och 1177 kommunicerar via sina webbsidor och applikationer, dels hur användaren upplever kommunikationen. För att uppnå studiens syfte kommer en sociosemiotisk multimodal analys tillämpas för att undersöka hur semiotiska resurser skapar betydelse för användaren. LÄS MER

  2. 2. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER

  3. 3. Digitaliserat ledarskap : Hur leder vi effektivt på distans?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Hena Lundberg; John Wassberg; [2023]
    Nyckelord :Remote work; leadership; change; communication; digitization; strategy; Distansarbete; ledarskap; förändring; kommunikation; digitalisering; strategi;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker ämnet distansledarskap och kommunikation i samband med den utbredda användningen av distansarbete idag. Det introducerar samhälleliga förändringar och händelser som har lett till det ökade behovet av anpassning, särskilt i ljuset av pandemin Covid-19. LÄS MER

  4. 4. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  5. 5. “You just don’t expect serious crisis information on a platform like Instagram.” : A qualitative study about Swedish civilians’ social media usage and information seeking behaviours in relation to crisis information.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tilde Johansson; Ebba Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Social media; social media use; crisis communication; information vetting; information sharing; information seeking; Sociala medier; kriskommunikation; Krisinformation; Informationstolkning; Informationsdelning; Informationssökande;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates people's media use and engagement on social media. By combining prompts material and qualitative interviews with theories such as the social mediated crisis communication model (Austin et al., 2012) and uses and gratifications theory (Katz et al. LÄS MER