Sökning: "digitala lärplattformar"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden digitala lärplattformar.
1. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER
2. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER
3. Choosing the right Learning Management System : A requirements-based comparative study at a small consulting firm
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : There are several hundred Learning Management Systems (LMS) avaliable today. In order to decide which LMS is a good fit for a specific company, it is important to define a list of requirements for an LMS. The purpose of this thesis was to construct a list of requirements for a small consulting firm and test a selection of LMSs. LÄS MER
4. Digitala undervisningsverktyg i programmering - En kvalitativ intervjustudie över svenska mellanstadielärares val och användande av system
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : En kvalitativ intervjustudie som undersöker vilka faktorer som påverkar mellanstadielärares val och användning av informationssystem för undervisning i programmering. Studien finner att underlättande förhållanden, såsom tillgång till hjälp och fortbildning, samt lärarens eget intresse, är de mest framträdande faktorerna i valet av system. LÄS MER
5. Förbättringsförslag för digitala lärplattformar i högre utbildning - en kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie behandlar problemet med ojämn struktur och design hos lärplattformar, brist på struktur kan innebära svårigheter med att hitta information vilket kan ha negativ påverkan på studenters upplevelser. Därför blev forskningsfrågan: hur kan strukturen och designen på lärplattformar förbättras för att öka studenternas studieupplevelse? Syftet med studien är att belysa de problem och frustrationer som kan uppstå när universiteten använder sig av allt fler digitala verktyg samt sammanställa förbättringsförslag för framtida kurshemsidor. LÄS MER