Sökning: "digitala lärverktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden digitala lärverktyg.

  1. 1. Digitalisering i förskolan - Pedagogers uppfattningar om digital teknik.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Caroline Ribarska; Martina Larsson; [2024-02-26]
    Nyckelord :Pedagogers uppfattningar; läsplattor; digital teknik; lärande och utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den aktuella studien är att jämföra pedagogers olika uppfattningar och relationer till användandet av digitala verktyg i form av läsplatta på några utvalda förskolor inom Västra Götalands Län. Anledningen till den aktuella studien baseras på det som läroplanen för förskolan har som mål kring digitalisering. LÄS MER

  2. 2. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Katie Haidar; Sara Hailu; Samantha Johansson; [2023]
    Nyckelord :Minor Field Study; MFS; Interaction Design; Design Principles; Digital Education; Education Technology; EdTech; User Tests; Gamification; Mexico; Rural Primary Schools;

    Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER

  3. 3. Det digitala dilemmat : En kvalitativ intervjustudie om gymnasieelevers uppfattningar och erfarenheter av assisterande teknik som stöd i skola och sitt skrivande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lena Jönsson; Olof Jennfors; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; elevperspektiv; gymnasieskola; strategier; stöd i skrivprocess;

    Sammanfattning : Sammanfattning / Abstract Jennfors, Olof & Jönsson, Lena (2023). ”Det digitala dilemmat”. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Handskrift i skolan : En kvalitativ studie om lärare och elevers inställning till handskrift i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sally Thornton; Jeanette Nilsson; [2023]
    Nyckelord :analoga skrivverktyg; digitala skrivverktyg; analogt skrivande; digitalt skrivande; digital teknik; handskriftsundervisning; handskrift; skrivstil; handstil;

    Sammanfattning : Abstract I takt med att samhället blir alltmer digitaliserat ställs stora krav på att alla medborgare, även barnen, får möjlighet att utveckla sin digitala kompetens. Genom att arbeta med olika digitala lärverktyg ska undervisningens kvalité ökas och den ska bli mer jämlik och inkluderande. LÄS MER

  5. 5. Digitala lärverktyg som specialpedagogisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Westerdahl; [2022]
    Nyckelord :Digitala lärverktyg; läs- och skrivsvårigheter; sociokulturella perspektiv; speciallärare;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Westerdahl, Anna (2022). Digitala lärverktyg som specialpedagogisk resurs. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER