Sökning: "digitala relationer"
Visar resultat 21 - 25 av 328 uppsatser innehållade orden digitala relationer.
21. Internetanvändning – en digital möjlighet för att minska ensamhet och social isolering bland äldre : En strukturerad litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Ensamhet liksom social isolering bland äldre är ett folkhälsoproblem som återfinns i stora delar av världen. Antalet äldre personer förväntas öka exponentiellt inom de närmsta årtiondena. Därmed förväntas även prevalensen av ensamhetsdrabbade äldre att öka. LÄS MER
22. Sorg och kris i förskolan : hur förskollärare ser på sin egen och förskolans roll i krisarbetet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Årligen drabbas barn av traumatiska händelser, detta är något som förskollärare behöver möta i verksamheten. Sorg kan utlösas på olika sätt, allt från en skilsmässa till ett dödsfall, antingen av familjemedlem, annan närstående alternativt ett husdjur. LÄS MER
23. MÖTESFORMENS PÅVERKAN PÅ REVISIONSKVALITÉN : En kvalitativ studie från revisorns och klientens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med en revision är att säkerställa trovärdigheten och relevansen av ett företags finansiella rapporter. Detta för att kunna försäkra företages intressenter att de finansiella rapporterna är korrekta och följer de lagar och regler som finns. LÄS MER
24. Onlinedejting - ”det är liksom inte svart och vitt” : En enkätstudie om olika generationers attityder till onlinedejting i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : In less than two decades, online dating services have gone from being seen as a marginal and stigmatised practice, to being a regular activity in people's social and romantic lives. This thesis intends to examine Swedish attitudes towards the digital phenomena of online dating and online dating services. LÄS MER
25. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER