Sökning: "digitala verktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 1658 uppsatser innehållade orden digitala verktyg.
1. Digitalt verktyg och pulshjöande aktiviteter i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Enligt den senaste revideringen av Lpfö18 skall förskolan ge barnen en grundläggande förståelse för digitala verktyg. Förskolläraren ansvarar för att varje barn får möjlighet att hantera digitala verktyg, vilket kan stimulera utveckling och lärande. LÄS MER
2. Konstgjord andning : Fjärrundervisning i musikteori under pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Under covid-19-pandemin gick Sveriges gymnasieskolor över till fjärrundervisning. Detta innebar bland annat förändrade förutsättningar för undervisningen i många ämnen, inte minst musik. Musikteori är en central del i musikundervisningen på gymnasiet och ett särskilt fokus i denna uppsats. LÄS MER
3. The UX of AI-Augmented Question Generation
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The demand for improved digital learning tools has increased over the recent years, and got an additional boost from the Covid-19-pandemic. Many companies use artificial intelligence to improve their systems, one use case being question generation. LÄS MER
4. Subventure - Ett samarbetsspel med en gemensam spelplan sträckt över fyra intilliggande surfplattor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen i Sverige ökar antalet digitala läromedel i skolmiljön. Dettaleder till att barn växer upp med nya tekniska hjälpmedel i skolan och på fritiden. Tekniska hjälpmedelhar således blivit den nya generationens leksaker. LÄS MER
5. LÅG- OCH MELLANSTADIELÄRARES RESONEMANG OCH TILLÄMPNING AV PROGRAMMERING I MATEMATIKÄMNET
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The National Agency for Education introduces programming and digital tools in the syllabus for the mathematics at the primary school 2018 at the request of the Swedish Government. The reason for this decision is that we live in an increasingly digitalized society that leads to an increased need for digital knowledge in most professions. LÄS MER
