Sökning: "digitalisering av ämnet bild"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden digitalisering av ämnet bild.
1. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER
2. Digitaliserat ledarskap : Hur leder vi effektivt på distans?
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Detta arbete undersöker ämnet distansledarskap och kommunikation i samband med den utbredda användningen av distansarbete idag. Det introducerar samhälleliga förändringar och händelser som har lett till det ökade behovet av anpassning, särskilt i ljuset av pandemin Covid-19. LÄS MER
3. Kommunikation med Javascript-ramverk i ett kollaborativt ritverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Teknik och digitalisering växer sig allt större i samhället och skolor får kämpa för att hänga med i utvecklingen. Som svar på detta behov har TOAST, ett kollaborativt online-verktyg för grafik och design, utvecklats för att väva in teknologi i ämnet Bild. LÄS MER
4. Värde, effektivitet och strategi - Hur kan en digital tvilling bidra till fastighetsföretagande?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Words such as digitalization and PropTech are appearing in research and impacting organizations within the real estate industry and though out society. The real estate sector is known to be slow on investing and implementing technology. LÄS MER
5. Vad betyder källkritik i ett skolsammanhang? : En diskursanalys av nyhetsmediers framställning av källkritik inom skolan och historieämnets roll inom detta
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna studie är att genom tillämpandet av en kvalitativ diskursanalys och ett medieteoretiskt perspektiv förstå historieämnets plats i den allmänna mediediskursen om källkritik. Studiens material består av tidningsartiklar från svenska dagstidningar publicerade mellan 2010–2022 som berör ämnet källkritik i samband med skola. LÄS MER