Sökning: "digitalization bank"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden digitalization bank.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Nordic Banks’ Internationalization Process and Their Effectiveness in the Digital World

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Alexis Baray; Jacob Levander; Caroline Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Banks; Entry modes; Digitalization; Effectiveness; Fintech; Assessment;

    Sammanfattning : In the last couple of decades internationalization of firms has increased all over the world, and banks are not an exception. Different factors are impacting the decision of entering a new market and digitalization is certainly one of the main factors contributing to the internationalization process. LÄS MER

  3. 3. Navigating Employee Job Satisfaction and Performance: An empirical study of FinTech adoption in a Finnish bank

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saher Sakr; Maiju Viitanen; [2023]
    Nyckelord :financial technology; fintech; technology adoption; technology acceptance; technology resistance; technology implementation; employee satisfaction; employee performance; financial institutions; traditional financial institutions; banks; banking industry; finnish banks; op bank; digitalization; digital financing; innovation in banking; artificial intelligence; blockchain; robo-advising; peer-to-peer; internet-of-things; mobile banking; online banking; theory of reasoned action; technology acceptance model; unified theory of acceptance and use of technology; motivational model;

    Sammanfattning : While FinTech is a relatively recent subject in academic literature, it is widely acknowledged as one of the most notable innovations within the financial industry. Despite the growing interest in FinTech, there is currently a lack of comprehensive understanding regarding the exact implications it will have on established financial institutions. LÄS MER

  4. 4. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  5. 5. Bank-Id, ett socialt exkluderande verktyg bland personer över 65år? : En studie om digitalt utanförskap

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Dalya Dawit; Sabba Starborg; [2023]
    Nyckelord :Digital exclusion; Digitalization; Digital inclusion; Digital divide; Sustainability; E-identification; Bank-Id; Fredja-ID; IKT; Digitalt utanförskap; Digitalisering; Digital delaktighet; Digital ojäm-likhet; Hållbarhet; E-legitimation; Bank-ID; Freja-ID; IKT;

    Sammanfattning : Digitization is shaping society, services that were previously handled analogically are now managed digitally. The COVID-19 pandemic has acted as a catalyst for the increasing use of digital services. This has contributed to the digital divide between individuals who can access digital services and those who cannot. LÄS MER