Sökning: "digitalt innovationsarbete"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden digitalt innovationsarbete.

  1. 1. Att främja innovation i undervisning och utbildning : En studie om lärstödjande förändringsledning i samband med omställningen till fjärr- och distansundervisning inom gymnasiet våren 2020

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Carina Hall; [2020]
    Nyckelord :#leadership; #learning; #innovation; #offensive quality development; #change management; #digitization; #ledarskap; #lärande; #innovation; #offensiv kvalitetsutveckling; #förändringsarbete; #digitalisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete avslutar Magisterprogrammet i kvalitets- och ledarskapsutveckling vid Mittuniversitet vårterminen 2020. Examensarbetet utgör också en fristående och oberoende studie som är tänkt att komplettera Vinnova-projektet Swedish Edtest som pågår 2020-2022. LÄS MER

  2. 2. Artificial Intelligence in the Pulp and Paper Industry : Current State and Future Trends

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Nystad; Lukas Lindblom; [2020]
    Nyckelord :Swedish Pulp and Paper Industry; Manufacturing Processes; AI; Artificial Intelligence; ML; Machine Learning; Current State; Future Trends; Management; Digital Innovation Management; Augmentation; Automation; Organizing R D; Svenska pappers- och massa industrin; skogsindustrin; tillverkningsprocesser; artificiell intelligens; AI; ML; maskininlärning; nuvarande tillstånd; framtida trender; management; digitalt innovationsarbete; automatisering; förstärkning; organisering av FoU.;

    Sammanfattning : The advancements in Artificial Intelligence (AI) have received large attention in recent years and increased awareness has led to massive societal benefits and new opportunities for industries able to capitalize on these emerging technologies. The pulp and paper industry is going through one of the most considerable transformations into Industry 4. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. Kompositionen av digitala värdeerbjudanden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jonas Sjöberg; Frida Valvring; [2018]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value proposition; practices; service innovation; best practices; Tjänsteorienterade perspektivet; digitalt värdeerbjudande; praktiker; tjänsteinnovation; bästa praxis;

    Sammanfattning : Forskare och praktiker är överens om att digital tjänsteinnovation är en absolut nödvändighet för organisatorisk överlevnad. Att tillämpa ett tjänsteperspektiv vid innovationsarbete är emellertid inte någon mindre förändring. Det är ett paradigmskifte där traditionella ideal ersätts med nya. LÄS MER