Sökning: "digitalt köpbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden digitalt köpbeteende.

  1. 1. Unga vuxna och nikotinpåsar : En kvantitativ studie om marknadsföringsregleringar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Lundvall; Måns Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Användningen av nikotinpåsar är något som har ökat i flera delar av världen bland unga vuxna.Även i Sverige har användningen av nikotinpåsar sett en ökning under senare år. Gamlaregleringar och lagar gällande tobaksprodukter i Sverige kunde undgås av tobaksbolag eftersomde nya nikotinpåsarna inte klassades som tobaksprodukter. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier, en bidragande faktor till dagens ökande konsumtion? : - En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan på konsumenters köpprocess.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Hugo Gislén; Victor Brandqvist; [2022]
    Nyckelord :Köpprocess; Köpbeteende; Sociala medier.;

    Sammanfattning : Sociala medier, ett digitalt samhällsfenomen som påverkar allas våra liv på ett eller annat sätt.Ytterst få människor, oavsett generation, står helt utanför och ständigt uppkommer nya medier och allt fler ansluter sig. LÄS MER

  3. 3. Användarupplevelse av digitala mattjänster till följd av Covid-19 i Sverige : En kvalitativ studie om unga vuxnas köpbeteende, drivkrafter och behov kopplat till pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Funk; Kristina Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; User Experience; consumer behaviour; Maslow’s hierarchy of Needs; Covid-19; User Experience; köpbeteende; Maslows behovshierarki;

    Sammanfattning : Covid-19 has had an impact on people's everyday life all around the world. The purpose of this thesis was to understand how the Covid-19 pandemic has affected young adults and their consumer behavior and use of digital food e-commerce in Sweden, and to increase knowledge about the importance of human centered design such as User Experience. LÄS MER

  4. 4. Digital affärsmodellsutveckling för fysiska butiker

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kristian Blom; Oliver Larstorp; [2021]
    Nyckelord :business model; commerce platform; business model development; affärsmodell; handelsplattform; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : På senare tid har fysiska butiker hamnat alltmer i skuggan av stora digitala handelsplattformar som CDON eller Amazon och tomma butikslokaler är en allt vanligare syn runtom i Sverige. Som en motreaktion på detta har näringslivsföreningen i Torsby kommun startat ett samarbete där fysiska butiker i kommunen erbjuds möjligheten att ansluta sig till en lokal digital handelsplattform. LÄS MER

  5. 5. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER