Sökning: "digitalt stöd"

Visar resultat 11 - 15 av 259 uppsatser innehållade orden digitalt stöd.

  1. 11. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 12. Digitalt mätverktyg inom HR : Mäta mjuka värden

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Anton Drugge; Viktor Nyström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; e-HRM; HR; soft values; work environment; Arbetsmiljö; digitalisering; e-HRM; HR; mjuka värden;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka möjligheter ett digitalt mätverktyg har för medarbetares välmående i att stödja HRs arbete med arbetsmiljön i små- och medelstora företag. Studien ämnar att bidra till forskning rörande digitalisering inom HR för medarbetares mjuka värden. LÄS MER

  3. 13. Motivationen till digital HR : En kvantitativ undersökning om upplevelsen och användningen av digital HR

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emelie Steen; [2023]
    Nyckelord :Digital HR; HRIS; Self-Determination Theory; motivation;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att skapa en förståelse för hur användare upplever HRIS i deras arbetsvardag genom att ta reda på hur sambandet mellan motivation och användande såg ut för digitala HR-system med utgångspunkt ur makroteorin Self-Determination Theory. Undersökningen hade ett pedagogiskt perspektiv med syfte att kunna dra slutsatser för att möjliggöra en lärandemiljö som bidrar till en hög motivation inom användandet av digitala HR-system. LÄS MER

  4. 14. Digital Leadership : When Implementing Digital Transformation in the Pulp and Paper Industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Amelia Gustafsson; Jesper Tuvebrink; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Pulp and Paper Industry; Digital Leadership; Leadership Capabilities; Organizational Capabilities; Support Activities.; Digital Transformation; Kartong- och Massaindustri; Digitalt Ledarskap; Ledarskapskvalifikationer; Organisatoriska Kvalifikationer; Stödfunktioner.;

    Sammanfattning : Over the past few years, there has been a surge in literature regarding the digital transformation. Its popularity derives from the tremendous potential it has proven in production companies, in previous studies. This has increased its attention among actors within the industrial business area. LÄS MER

  5. 15. ”Då tänker vi undervisning utifrån de resultat man ser” : - Lärares uppfattningar om LegiLexis material i förebyggande arbete mot läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Ekholm; [2023]
    Nyckelord :The simple view of reading; LegiLexi; läs- och skrivsvårigheter; bedömning; förebyggande arbete; läsundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att beskriva hur förebyggande arbete mot läs- och skrivsvårigheter sker i praktiken med kartläggningsmaterialet LegiLexi, i årskurserna F-3.  Genom att lyfta fram några lärares och speciallärares uppfattningar om att upptäcka, samt förebygga läs- och skrivsvårigheter, vill jag bidra med kunskap om hur detta arbete kan se ut. LÄS MER