Sökning: "direct contact experience in learning"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden direct contact experience in learning.

  1. 1. Skolan som organisation genom gräsrotsbyråkratins ögon : En studie av hur skolan arbetar med problematisk skolfrånvaro ur ett gräsrotsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Grecia Ocharan Ocharan Guanilo; Josephine Forsback; [2022]
    Nyckelord :organization; policy; street level bureaucracy; implicit; explicit; problematic school absence.;

    Sammanfattning : Tahe starting point of this study is to investigate how the school organizationally works as an institution to counteract problematic school absence. The school is a large part of society as well as an institution that shapes the citizens, at the same time as the schools have a mission to promote the individual´s progression and learning. LÄS MER

  2. 2. The Pedagogy of Emotions : Exploring Emotional Education in a Swedish Nature-Based Preschool: Building Affective Bonds with Nature

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Paula Lozano Lopez; [2018]
    Nyckelord :Outdoor Education; Emotional Education; Nature Education; Preschool Education;

    Sammanfattning : Research has widely approached the benefits and potentials of nature contact and outdoor education on children’s emotional development. There is however little evidence on teachers’ approach and educational methods on emotional education in nature. LÄS MER

  3. 3. Hantering för en ökad hästvälfärd i samband med lastning och avlastning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Ida Brantemar; [2015]
    Nyckelord :häst; välfärd; hantering; lastning; avlastning; inlärning; horse; welfare; handling; loading; unloading; learning;

    Sammanfattning : Vid transportering av hästar är lastning och avlastning en del som visat sig vara problematisk. Då lastningen innebär en onaturlig situation för hästen kan problem lätt uppstå till följd av hästens upplevelser. LÄS MER

  4. 4. Fyra pedagogers skilda uppfattningar om utomhuspedagogik som fenomen

    M1-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Carola Kyller; Mehrnaz Abedini; [2013]
    Nyckelord :Outdoor education; authentic learning environment; indoor education; sensuous experience; direct contact experience in learning; outdoor environment; nature-landscape; Utomhuspedagogik; autentisk lärandemiljö; inomhusundervisning; sinnliga erfarenheter; direktkontakterfarenheter i lärande; utomhusmiljö; natur-landskap;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka hur några valda pedagoger förhåller sig till utomhuspedagogik som en pedagogisk undervisningsmetod och diskutera dessa olika perspektiv av vad pedagogerna säger utifrån frågeställningarna i vårt syfte. Med hjälp av intervjuer har vi ställt frågor till fyra utvalda pedagoger som besitter skilda kunskaper och erfarenheter av utomhuspedagogik. LÄS MER

  5. 5. Natur och Informationsteknologi – en lärande kombination?

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Caroline Sjunner; [2012]
    Nyckelord :natur; informationsteknologi; miljöpsykologi; barn; pedagogik;

    Sammanfattning : Kan naturstudier och informationsteknologi ge förutsättningar för ett lärande på ett sådant sätt att barns kunskaper, hälsa och sociala utveckling ökar? Denna uppsats undersöker hur skolbarns användning av två olika IT – verktyg i naturen, påverkar deras naturkontakt på olika nivåer. Resultatet pekar på; att arbeta med en digital bildberättelse är en aktivitet som bör genomföras ensam, om ambitionen är att låta skolbarn uppleva direkt naturkontakt. LÄS MER