Sökning: "direct digital tools"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden direct digital tools.

  1. 1. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  2. 2. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  3. 3. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  4. 4. Är svenska fastighetsbolag redo för EU:s taxonomi?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Olle Birlev; [2023]
    Nyckelord :Kommersiella fastigheter; fastighetsbranschen; EU:s taxonomi; miljö; hållbar utveckling; hållbarhet; hållbarhetsrapportering; taxonomirapportering; NFRD; CSRD; mäta hållbarhet; PropTech; digitalisering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Miljö-och klimatfrågan är vår tids viktigaste fråga och bygg- och fastighetsbranschen står för en väsentlig del av klimatutsläppen. Det ställer krav på omställning och för att påskynda detta behövs innovationer inom digitaliseringsområdet. LÄS MER

  5. 5. Hybridföreläsningar inom datavetenskap: En fallstudie om tekniska verktyg och deltagarnas upplevelse

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Cassandra Windahl; Filip Kroon; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Technical tools; Digital learning; Lectures; Hybridutbildning; Tekniska verktyg; Digitalt lärande; Föreläsningar;

    Sammanfattning : Under COVID-19 blev distansundervisning ett måste och till följd mer accepterat och vanligt. Detta har även bidragit till att fler alternativa utbildningsformer blivit vanligare, bland annat hybridutbildning. Det finns dock bristande information och forskning på hur hybridutbildningar ska genomföras för bäst upplevelse för alla inblandade. LÄS MER