Sökning: "direct feedback"
Visar resultat 21 - 25 av 192 uppsatser innehållade orden direct feedback.
21. Virtual Reality som rehabiliteringsintervention för personer med stroke : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : SammanfattningSyfte: Syftet var att sammanställa och beskriva hur Virtual Reality används som rehabiliteringsintervention för personer med stroke samt hur rehabiliteringsinterventionen upplevs för personerna. Metod: Författarna valde att utföra en litteraturöversikt för att granska det aktuella forskningsläget. LÄS MER
22. Incitament i mansdominerade organisationer : En kvalitativ studie om incitament i mansdominerade organisationer grundas i maskulina normer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : För dagens moderna organisationer är incitament ett centralt verktyg inom företagsstyrning. Med rätt incitament skapar det förutsättningar för organisationer att attrahera, motivera och behålla sin personal. Idag finns det dock mycket begränsad forskning som adresserar hur incitament är uppbyggda. LÄS MER
23. Optimising remote collection of odontological data.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : 1.1 Problem statement This study looks to examine if and how patient/dentist contact can be reduced through remote diagnosis. LÄS MER
24. Ytterligare examinationer; Piska eller morot? : En tematisk litteraturstudie om kontinuerlig examination genom webbquizzar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Den här litteraturstudien undersöker följderna av kontinuerlig examination med fokus på digitala tester. Det som undersöks är vad införandet av ytterligare examinationsmoment har för positiva- och negativa konsekvenser. LÄS MER
25. Using Corrective Feedback to Improve Grammatical Accuracy in Student Writing in the EFL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : With the rise of English as the go-to language in the world, it has also become an important subject in the Swedish education system, aimed at preparing students for the English requirements expected of them in higher education and business. However, communication and content have become the main focus in the classroom, with grammar and accuracy being judged as variably important from teacher to teacher. LÄS MER