Sökning: "direct perception"
Visar resultat 1 - 5 av 239 uppsatser innehållade orden direct perception.
1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER
2. Opposing Attitudes Towards Environmental Taxes: A Price Dilemma? A Case of the Swedish Attitudes on Gasoline Emission Taxes
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis investigates how people’s attitudes toward environmental taxes are shaped and whether changes in end-consumer prices of gasoline have a direct effect on carbon tax perception. A theoretical model is constructed to represent the individual’s choice problem using a utility function. LÄS MER
3. Det moderna kriget enligt Raab : En innehållsanalytisk studie om militära influenser och Hugo Raabs syn på militär förändring
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : This thesis aims to examine certain aspects of military development in Sweden in the late 19thcentury, a period when efforts were made in to improve overall military capability. Writings by Hugo Raab, an influential military officer who served as the first chief of the reformed Swedish general staff, was chosen to represent this development. LÄS MER
4. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER
5. Influence of Varying Electric Light Distribution on Melanopic Equivalent Daylight Illuminance and Lighting Energy Use
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö; Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesignSammanfattning : Human beings in modern society spend more than 90% of their time indoors to live, work, and socialize. To improve health, quality of life and task performance, integrative lighting is designed to give the right light at the right time at the eye to stimulate circadian entrainment. LÄS MER