Sökning: "direktmarknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade ordet direktmarknadsföring.

  1. 21. Sociala medier : Att mäta marknadsföringseffekter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Kenny Bengtsson; Edin Strojil; [2010]
    Nyckelord :webbanalys; engagemang; kundlojalitet; mätning; sociala medier; kundtillfredsställelse; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Introducerandet av de sociala medierna har påverkat och förändrat sättet hur vi människor kommunicerar på. Det är i dagens samhälle både populärt och vanligt underhålla relationer, skapa nya eller enbart enkla konversationer via sociala medier. LÄS MER

  2. 22. Affärshusens kamp om kunderna : svårigheterna med att skapa kundlojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Eriksson; Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :behov; profil; image; lojalitet; köpcenter; marknadskommunikation; förväntningar; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. LÄS MER

  3. 23. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Gustav Medberg; Martin Thalström; [2009]
    Nyckelord :Customer relationships; Internet; Marketing; Kundrelationer; Internet; Informationsteknik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER

  4. 24. Marknadsstudie för att kartlägga kulturskillnader i Sverige kontra Norge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Ingenjörshögskolan

    Författare :Jenny Carlsson; Frida Persson; [2009]
    Nyckelord :ta kontakt; marknadsundersökning; rekryteringsföretag;

    Sammanfattning : Impact AB är ett nystartat företag som specialiserat sig på att rekrytera svensk personal till norska företag.Impact AB inriktar främst sin verksamhet mot företag med 30-500 anställda inom teknik, ekonomi och försäljningsområdet som har ett behov av att anställa akademiker. LÄS MER

  5. 25. Adresserad direktmarknadsföring - En avvägning mellan affinitet och integritet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Ridderstad; Amanda Broomé; [2009]
    Nyckelord :Adresserad direktmarknadsföring; datainsamling; affinitet; integritet och marknadsföringsetik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : IT-teknikens utveckling aktualiserar frågan huruvida information om enskilda individer och deras konsumtionsvanor är något som företag ska kunna använda sig av i sin marknadsföring. Syftet med uppsatsen är att undersöka när, var och hur konsumenter anser att gränsen för integritetsintrång går vid adresserad direktmarknadsföring. LÄS MER