Sökning: "direktmarknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade ordet direktmarknadsföring.
21. Sociala medier : Att mäta marknadsföringseffekter
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Introducerandet av de sociala medierna har påverkat och förändrat sättet hur vi människor kommunicerar på. Det är i dagens samhälle både populärt och vanligt underhålla relationer, skapa nya eller enbart enkla konversationer via sociala medier. LÄS MER
22. Affärshusens kamp om kunderna : svårigheterna med att skapa kundlojalitet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. LÄS MER
23. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER
24. Marknadsstudie för att kartlägga kulturskillnader i Sverige kontra Norge
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Impact AB är ett nystartat företag som specialiserat sig på att rekrytera svensk personal till norska företag.Impact AB inriktar främst sin verksamhet mot företag med 30-500 anställda inom teknik, ekonomi och försäljningsområdet som har ett behov av att anställa akademiker. LÄS MER
25. Adresserad direktmarknadsföring - En avvägning mellan affinitet och integritet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : IT-teknikens utveckling aktualiserar frågan huruvida information om enskilda individer och deras konsumtionsvanor är något som företag ska kunna använda sig av i sin marknadsföring. Syftet med uppsatsen är att undersöka när, var och hur konsumenter anser att gränsen för integritetsintrång går vid adresserad direktmarknadsföring. LÄS MER