Sökning: "display ads"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden display ads.

  1. 1. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  2. 2. Factors Influence Purchase Intention in Marketing Communication-An Experimental Investigation of Human Images in digital display advertising

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Xinwei Zhang; [2022]
    Nyckelord :Marketing Communication; Digital display advertising; Human images; Social media influencers; AIDA model; TPB model; Purchase intention; Social Sciences;

    Sammanfattning : With the number of digital display advertisements increasing, consumers have become accustomed to ignoring or skipping internet ads. Previous research has investigated the use of different types of human images (like celebrities and social media influencers) in advertising to improve advertising effectiveness. LÄS MER

  3. 3. I Want to Breathe You In : Data as Raw Commodity

    Master-uppsats, Konstfack

    Författare :Aronsson Joakim; [2021]
    Nyckelord :Surveillance Capitalism; Artificial Intelligence; Data; Banner Ads; Display Ads; Online Advertising; Techno Feudalism; Internet;

    Sammanfattning : In this paper, I look at the history of the internet and online advertising. The internet is inextricably linked to capitalism and is fueled by advertising. As a result, companies like Facebook, Apple, Microsoft, Google, and Amazon collect data in large volumes to improve targeted advertising. LÄS MER

  4. 4. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  5. 5. Hur går talet om chefer? : En kritisk diskurspsykologisk studie av platsannonser riktade mot svensk arbetsmarknad.

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :El-yassir Haebat; [2019]
    Nyckelord :Leadership; job advertisements; critical discourse psychol- ogy; interpretative repertiores; subject positions;

    Sammanfattning : By studying what job ads convey, you can get a picture of the values that prevail in the labour market at a given time (Helgesson, 2001). The aim of the study was to highlight the construction of leadership in job advertisements. LÄS MER