Sökning: "distance teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 177 uppsatser innehållade orden distance teaching.
1. Perspektiv på digital relationskompetens : Analys av lärares strategier för att stödja utbildningsrelationer i digitala lärmiljöer
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att öka kunskapen om lärares digitala relationskompetens samt bidra till utveckling av praktik och teori inom relationell pedagogik i digitala lärmiljöer. I studien analyserades kvalitativa enkätsvar från 123 lärare och lärarstudenter i Sverige och Finland angående hur de uppfattade att de kunde stödja relationer mellan lärare och elev i distansundervisning. LÄS MER
2. Munskyddets effekt på barns språkinlärning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Runtom i världen har Covid-19 påverkat barns skolgång, från distansutbildning över zoom till social distansering i klassrummen. Många studier har gjorts för att skapa en bättre förståelse för hur barnens lärande blivit påverkat av dessa förändringar. LÄS MER
3. Subject-Verb Agreement Errors in Swedish 9th and 11th Grade Students’ English Written Production
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This study aims to investigate possible factors contributing to subject-verb agreement errors in Swedish junior and senior high school students' English written production. The sample data is collected from the Swedish Learner English Corpus (SLEC), which comprises student texts produced in a classroom setting. LÄS MER
4. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER
5. Den skräckinjagande (?) Kali och mångfalden av hinduism : En kritisk diskursanalys av koloniala maktuttryck i tre religionsläromedel för gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Several studies within the RE didactics field have shown that there is a lack of considerationwhen writing and teaching about religion, in particular Islam and eastern religions, resulting inrisks of strengthening colonial power dynamics in both education and textbooks. The purposeof this essay is to apply postcolonial theory on three Swedish textbooks made for RE educationin upper secondary school to see the extent of post-colonial power dynamics in the textbooks,the study covered the chapters in which Hinduism was depicted. LÄS MER