Sökning: "distansundervisning didaktik"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden distansundervisning didaktik.
1. Digitala lösningar på praktiska problem : En studie av kemilärares sätt att hantera laborationsundervisning under en snabb omställning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Within science education, and chemistry in particular, laboratory work is fundamental. The traditions of including laboratory work in chemistry education is a way to make the concepts of chemistry apprehensible, the aims and goals of laboratory work related to chemistry education are therefore well defined. LÄS MER
2. Hur elevernas lärande påverkades av distansundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Att vara lärare är komplext men många gånger kan det vara mycket svårare att vara elev. NärCovid-19 klassades som pandemi 2020 av WHO, bestämde regeringen att svenska grundskolorfick lov att övergå till distansundervisning. När detta inträffade påverkades elever och läraresamtidigt av förändringen. LÄS MER
3. Det gäller att tänka om : En studie om vård- och omsorgslärares upplevelse av distansundervisning under covid-19-pandemin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Under tiden för covid-19-pandemin infördes olika typer av restriktioner. Vissa av dessa kom att påverka skolorna som var tvungna att frångå reguljär undervisning och i stället bedriva undervisning på distans. LÄS MER
4. Högstadielärares upplevda återgång från distansundervisning till klassrumsundervisning : en studie om behovet av förutsättningar för undervisning och ledarskapets förändring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte är att skapa kunskap om hur högstadielärare upplever skiftet från distansundervisning till klassrumsundervisning. Detta studeras med fokus på lärares ledarskap samt hur skolan upplevs ge förutsättningar för lärares förändrade undervisningssituation. LÄS MER
5. När skolan ställdes om över en natt - En undersökning av distansundervisning i matematik på gymnasieskolan under covid-19-pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Med anledning av covid-19-pandemin rekommenderades gymnasieskolor att övergå till fjärr- eller distansundervisning. Detta är grunden för studiens syfte: att öka kunskapen om hur matematikundervisningen på gymnasieskolor ställts om under covid-19-pandemin och vad omställningen inneburit för lärare och elever. LÄS MER