Sökning: "distansundervisning resultat"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden distansundervisning resultat.
1. Digitala kartor och virtuella klassrum : En kvalitativ studie om geografilärares resa genom pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa gymnasielärares erfarenheter i omställningen från traditionellklassrumsundervisning till distansundervisning under coronapandemin. Med särskilt fokus på geografiämnetundersöks hur denna förändring påverkade lärares undervisningsmetoder samt lärarnas förmåga att nå målen iläroplanen och deras upplevelser av den nya undervisningsformen som de blev tvingade till. LÄS MER
2. Covid-19: Studiemotivator för vissa, distraktion för andra? : En kartläggning av vilka faktorer som gör att en skola hade en bättre eller sämre utveckling under covid-19 pandemin i form av elever som tog examen i utsatt tid för yrkesprogrmen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den här studien är ämnad att kartlägga vilka faktorer som associeras med att en skolahanterade distansundervisningen bättre eller sämre baserat på den andel elever somklarade av skolan på utsatt tid. Studien gjordes genom att undersöka vilka faktorer somskulle kunna tänkas associeras med ett bättre eller sämre studieresultat och utifråndessa göra hypoteser om vad som kommer göra att en skolla associeras med ett bättreeller sämre studieresultat. LÄS MER
3. Uppkopplad, ansluten, redo? : En kvalitativ studie som undersöker media studenters uppfattningar av Covid-19 pandemins påtvingade distansundervisning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur studenter inom fakulteten teknik och samhälle påverkats av den påtvingade distansundervisningen. Studien handlar därmed om att undersöka vilka möjligheter, utmaningar och risker som tidigare studenter upplevt under covid-19 pandemin och dess digitala omställning. LÄS MER
4. Ny teknik, nya möjligheter? : En kvantitativ studie om ungdomars erfarenheter gällande digitalisering samt yrkes- och studiemöjligheter på landsbygden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : När teknologin blir, i stort sett, påtvingad och användningen ökar, tänker vi annorlunda till hemarbete och studier på distans? Problemet vi fokuserar på i denna studie är flytta eller stanna kvar problematiken. Där har vi valt att med en enkätstudie undersöka en gymnasieskola som geografiskt ligger utanför de större städerna, hur deras andra och tredje års elever upplever om de vill flytta från hemkommunen i framtiden för att nå deras yrke- och studiedrömmar eller ser de möjligheter i hemkommunen. LÄS MER
5. Hybridföreläsningar inom datavetenskap: En fallstudie om tekniska verktyg och deltagarnas upplevelse
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Under COVID-19 blev distansundervisning ett måste och till följd mer accepterat och vanligt. Detta har även bidragit till att fler alternativa utbildningsformer blivit vanligare, bland annat hybridutbildning. Det finns dock bristande information och forskning på hur hybridutbildningar ska genomföras för bäst upplevelse för alla inblandade. LÄS MER