Sökning: "distractibility"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet distractibility.

  1. 1. Prokrastinering hos universitetsstudenter : Predicerar förväntan, värde, känslighet för fördröjning och fördröjning prokrastinering?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sofie Rohr; Malin De Oliveira Borg; [2024]
    Nyckelord :Prokrastinering; Temporal Motivational Theory; universitetsstudenter;

    Sammanfattning : Samtidigt som universitetsstudier förutsätts av att förhålla sig till deadlines visar uppskattningar att 80 till 95 procent av universitetsstudenter prokrastinerar, förhalar studierna, vilket kan påverka både studieprestation och välbefinnande negativt. Syftet med denna studie var att undersöka om faktorerna i Temporal Motivational Theory (TMT): förväntan, värde, känslighet för fördröjning och fördröjning kunde predicera prokrastinering hos studenter. LÄS MER

  2. 2. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Game-based learning; historical games; use of history; student perspective; historical empathy; sense of history; historical narrative;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER

  3. 3. Preschoolers Favour Teachable Agent’s Action over Distraction

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kognitionsvetenskap

    Författare :Anton Axelsson; [2013]
    Nyckelord :teachable agent; attention; executive functions; theory of mind; preschooler; distractibility; eyetracking; Technology and Engineering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studies on teachable agents (TA) have repeatedly demonstrated their benefits in primary school pupils’ learning, but no study has yet been devised to investigate whether the same effects can be observed in preschoolers. Preschool age is an important time for development of executive functions (EF) and theory of mind (ToM), and it can be argued that preschoolers might not be able to pay enough attention to a TA due to underdevelopment of these cognitive abilities. LÄS MER

  4. 4. The Effect of Auditory White Noise on a Three-Stimulus Oddball Task in Attentive and Inattentive Participants

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elin Schröder; [2013]
    Nyckelord :ADHD; sustained attention; white noise; Oddball task; response variability; post-error slowing; distractibility; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recent findings have shown that listening to white noise can improve memory in people with ADHD or low levels of attention. The current study explored whether white noise can improve performance on a test of sustained attention. LÄS MER