Sökning: "djupintervju identitet"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden djupintervju identitet.
6. De stora drakarna eller strösslet på glassen? En studie kring sambandet mellan unga konsumenters köpbeteende och köpcentrums butiksutbud i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Populationen i Malmö har under senare år utvecklats till en av de yngsta i Sverige, med antalet nyinflyttade som en bidragande faktor. Samtidigt föryngras och förnyas staden även på andra håll då det restaureras och byggs upp nya köpcentrum. Trots denna utveckling har det noterats en likhet av butiksutbud köpcentrumen emellan. LÄS MER
7. Sorgenfri? : en studie av hur identitet skapas i förhållande till stadens gränser med utgångspunkt i Sorgenfri, Malmö, under 1920-1960-talet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Studien syftar till att belysa hur identitet förhåller sig till stadens fysiska och sociala gränser. Utgångspunkten är fem personers berättelser, personer som alla vuxit upp i nödbostäderna eller barnrikehusen i Sorgenfri i Malmö under 1920-1960-talet. LÄS MER
8. Norrköpings Identitet : att gå från industristad tiill turiststad
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Tanken bakom studien är att se hur en stad kan gå från att vara en industristad till att bli en turiststad genom att använda sig av samma miljöer. En turiststad kan definieras som en stad som har ett brett utbud av aktiviteter men som även tillhandahåller de faciliteter som både turister som invånare söker. LÄS MER
9. Alien phone : en studie av produktljuds betydelse för identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/MusikvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utveckla kunskapen om produktljud i relation till konsument- och varumärkesidentitet. Övergripande metod är kvalitativ och hermeneutisk. Studien har utförts med hjälp av en fallstudie med en djupintervju och några semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
10. In odd we trust- Hur ett mindre svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur ett litet svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet med fallstudie på Odd Molly. Ansatsen har varit abduktiv och en kvalitativ studie har genomförts. LÄS MER