Sökning: "djupintervju som metod"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden djupintervju som metod.

  1. 16. Hantering av information genom Content Curation och Sociala Interaktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Bogren; Nora Bleckberg; [2015]
    Nyckelord :Content Curation; Sociala Interaktioner; Värdeskapande; Generation Y; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillgången på information har aldrig varit så utbredd som den är idag eftersom mediebruset finns överallt och är världsomfattande. Det har därmed blivit svårt för människor att hitta rätt information vid rätt tillfälle inom exempelvis ehandeln. LÄS MER

  2. 17. Man förstår ju inte varför man inte sköter sig! En livsvärldsstudie om hur elever med AD/HD har upplevt sin skoltid

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Gia Haraldsson; [2014-04-24]
    Nyckelord :specialpedagogik; AD HD; delaktighet; lärande;

    Sammanfattning : Syfte Studiens syfte var att undersöka hur några ungdomar som fått diagnosen AD/HD ser tillbaka på sin grundskoletid. Frågeställningarna i studien utgick ifrån begreppen delaktighet och lärande. LÄS MER

  3. 18. Sång, socialisation och självkänsla : En studie om hur vår livsberättelse kan forma bilden av oss själva sett ur ett sångperspektiv

    M1-uppsats, Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Susanne Nygren Verbeij; [2014]
    Nyckelord :Narrativ; självbild; självförtroende; sångförmåga; sångpedagogik;

    Sammanfattning : Mitt syfte med denna uppsats har varit att utifrån en livsberättelse, här även kallat narrativ, undersöka hur man kan förstå mekanismerna runt självbild-självkänsla-självförtroende i relation till sångundervisning, ur ett sångsocialisationsperspektiv. Jag har i mitt yrke som sångpedagog många gånger mött elever med, enligt min uppfattning, god sångförmåga kombinerat med en oförtjänt låg självbild, och ofta undrat över bakgrunden. LÄS MER

  4. 19. Stödåtgärder i en yrkesgymnasieskola - IV elever reflekterar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rolf Dahl; [2014]
    Nyckelord :APU; stödåtgärder; gymnasiet; IV-programmet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie har varit att undersöka hur två elevgrupper från gymnasiets IV program har uppfattat sin arbetsplatsförlagda utbildning (APU) samt det studiestöd som har erbjudits dem under sin skolgång. Metod som använts är djupintervju på den elevgruppen som gick sista gymnasieåret och telefonintervju på den elevgrupp som slutat gymnasiet året innan. LÄS MER

  5. 20. Arbetsförmedlares bemötande gentemot funktionsnedsatta arbetssökanden : lära av bemötande

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Anna-Maria Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsförmedlingen; bemötande; funktionsnedsättning; lärande;

    Sammanfattning : Bemötande gentemot funktionsnedsatta arbetssökande från arbetsförmedlare är något som inte utforskats i en större grad inom pedagogik. Därför har denna studie om arbetsförmedlares bemötande gentemot funktionsnedsatta arbetssökanden fått använda sig utav tidigare studier som utrett begreppet bemötande inom myndigheter som underlag. LÄS MER