Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Object shape and depth perception in VR

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :David Persson; Kristi Francis; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; depth perception; minimally invasive neurosurgery;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) for surgical training shows promise in preparing surgeons for complex procedures. However, achieving a high level of realism in VR is essential for the skills acquired to translate effectively into real-world applications. LÄS MER

  2. 2. Vertikal imbalans och stereopsis : En kvantitativ experimentell studie om hur relativ prismatisk effekt om 1 prismadioptri påverkar djupseendet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Alma Petersson; Alma Giöstad; [2023]
    Nyckelord :Stereoseende; stereopsis; djupseende; TNO; dominant öga; vertikal imbalans; prismatisk effekt;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om stereoseendet på nära håll påverkas genom att skapa en vertikal imbalans inducerad av 1 prismadioptri och således om det kan ge information som kan ligga till grund för glasval vid exempelvis anisometropi i vertikalled. Metod: 30 deltagare mellan 20-31 år, med medelålder 22,9 + 2,12, som uppfyllde inklusionskriterierna undersöktes. LÄS MER

  3. 3. Designing a VR user experience test regarding the Vergence-Accommodation Conflict : An investigation surrounding the relations to Depth Perception

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emil Estemyr; Alexander Ekhagen; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Vergence-Accommodation Conflict; Depth Cues; User test; Zone of Comfort; Virtuell verklighet; Vergence-Accommodation Conflict; Ledtrådar för djup Depth Cues ; Användartester; Zone of Comfort;

    Sammanfattning : This bachelor project investigates how to design a virtual reality (VR) user experience test to analyze the effect that the vergence-accommodation conflict (VAC) has on a users ability to judge focus. Furthermore, we want to investigate how the amount of depth cues can affect a user's perception of this conflict in VR. LÄS MER

  4. 4. The Effects of Color on Depth Perception in Virtual Reality : A Case Study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Wallin; Vilhelm Norström; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; Depth perception; Color; Preattentive visual features; Hue; Saturation; Luminosity;

    Sammanfattning : Finding if color has an effect on depth perception in virtual reality (VR) is important, as it could be important for e.g. surgeons to perceive the depth correctly if they were to be trained in VR environments as a preparation for surgeries on real patients. LÄS MER

  5. 5. Continuous Balance Evaluation by Image Analysis of Live Video : Fall Prevention Through Pose Estimation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Henrik Runeskog; [2021]
    Nyckelord :Fall prevention; balance estimation; center of mass; center of pressure; human pose estimation; human keypoint detection; Fallprevention; balansestimering; tyngdpunkt; tryckcentrum; kroppshållningsestimation;

    Sammanfattning : The deep learning technique Human Pose Estimation (or Human Keypoint Detection) is a promising field in tracking a person and identifying its posture. As posture and balance are two closely related concepts, the use of human pose estimation could be applied to fall prevention. LÄS MER