Sökning: "dold brand"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden dold brand.

  1. 1. Reconstruction of Fire Spread with a Markov Random Field Mixture Model

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Marcus Gehrmann; [2023]
    Nyckelord :Forest fire; fire scars; spatial statistics; Markov random field; EM-algorithm; pseudo-likelihood; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis revolves around reconstructing fire sizes for historical fires in Jämtgaveln, Sweden based on data of fire scars in trees. We propose a Hidden Markov Model (HMM), where the domain is divided into quadratic grid cells of 250 $\times$ 250 m and with these grid cells we associate a binary Markov random field taking values 0 or 1 corresponding to no fire and fire respectively. LÄS MER

  2. 2. DOLD MARKNADSFÖRING: ATT SÄLJA EN LIVSSTIL : En semiotisk innehållsanalys av Nelly.com på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Harmony Knafelc; Louise Rönnblom; [2021]
    Nyckelord :Nelly; semiotic; Instagram;

    Sammanfattning : The aim of this study is to distinguish how the fashion brand Nelly.com chooses to portray themselves through their Instagram posts and how the snapshot aesthetic is displayed in these. The aim is further to reveal what they are advertising and what characterizes the group identity Nelly.com is inviting their recipients to. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER

  4. 4. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER

  5. 5. Menu anchor interactors in mobile website contexts : The perceived usability of menu navigation on three different types of websites

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Annika Madejska; Alexander Persson; [2019]
    Nyckelord :menu; navigation; menu anchor interactor; menu systems; digital design; usability; user experience; smart phones; mobile user interfaces; meny; navigation; menyinteraktör; menysystem; digital design; användbarhet; användarupplevelse; smarta telefoner; mobila användargränssnitt;

    Sammanfattning : In 2018, there were 3.6 billion mobile internet users worldwide, which shows that digital designers have to tackle navigational patterns and menu anchor interactors for smartphone-sized screens early in their projects. LÄS MER