Sökning: "dold observation"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden dold observation.
1. Fenomenet 'Clean Girl' : Unga kvinnors identitetsskapande i den digitala tidsåldern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker särskilt hur unga kvinnor förhåller sig till och interagerar med ”Clean Girl”-fenomenet, en trend som symboliserar en viss estetik och livsstil på TikTok. Genom en kvalitativ metod, inkluderande en dold observation av TikTok-innehåll och intervjuer med unga kvinnor, ger studien insikt i hur dessa individer uppfattar och anpassar sig till de ideal och föreställningar som förmedlas genom denna trend. LÄS MER
2. Ledarskapsstrategier för främjande av kommunikation och laganda inom mångkulturella arbetsgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att skapa förståelse för hur ledare främjar god kommunikation för att stärka laganda inom en mångkulturell arbetsgrupp. Metod: Metoden som används utgår från en ontologisk ståndpunkt i konstruktionismen och byggs även på en epistemologi i hermeneutiken. LÄS MER
3. Hämta din välkomstbonus. Men kom ihåg att spela ansvarsfullt. : En deltagande studie om hur spelbolag arbetar med sitt spelansvar mot konsumenter
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : 2019 reviderades Sveriges spellag, vilket betydde att nya spelbolag kunde söka licens för att verka på den svenska spelmarknaden. Revideringen tillkom i hopp om att de spelbolag som tidigare riktat sig mot svenska konsumenter istället skulle söka licens för att verka på den svenska spelmarknaden. LÄS MER
4. Jump Estimation of Hidden Markov Models with Time-Varying Transition Probabilities
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The Hidden Markov model is applicable to a wide variety of fields. Applied to financial time series, its assumed underlying state sequence can reflect the time series' tendency to behave differently over different periods of time. In many situations, models could be improved by including exogenous data. LÄS MER
5. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER