Sökning: "dominant education group"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden dominant education group.

  1. 11. Cross Education; : The effect of 10 weeks of unilateral resistance training on strength and hypertrophy

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mikael Derakhti; John Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Cross Education; Cross transfer; Strength; Hypertrophy; Resistance training; Unilateral resistance training; contralateral limb strength; rehabilitation; Cross education; styrketräning; styrka; unilateral styrketräning; hypertrofi; rehabilitering;

    Sammanfattning : Abstract    Aim    The main purpose of this study was to investigate Cross Education (CE), and how gender, detraining and leg dominance affects CE in previously untrained subjects when conducting a unilateral resistance training program. We also investigated if unilateral resistance training can give a hypertrophic response. LÄS MER

  2. 12. Det inre dramat på den yttre scenen. : En studie om Dramapedagogik och Neurolingvistisk Programmering i kombination, med avsikt att bryta begränsande mönster.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Annacarin Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Drama in education DP ; Neurolinguistic programming NLP ; linguistics; experience-based learning; neuroscience; limiting patterns; personal development; dramapedagogik; pedagogik; neurolingvistisk programmering NLP ; lingvistik; upplevelsebaserad lärande; neurovetenskap; begränsande mönster;

    Sammanfattning : This paper is a qualitative, theory-based study with a phenomenological, hermeneutic approach and a didactic perspective. The aim of this study is to examine three educators experience of using both Drama in education (DP) and Neurolinguistic programming (NLP) in conjunction with each other, with the aim of changing limiting patterns in individuals and groups. LÄS MER

  3. 13. Skolledares samtal om elever i särskolan : En diskursanalys av det som framkommer i samtal mellan skolledare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Jonas Angerud; [2016]
    Nyckelord :Intellectual disabilities; learning disabilities; values; school leaders; focus group discussion; discourse analysis; Intellektuell funktionsnedsättning; särskola; förhållningssätt; skolledare; fokusgruppsdiskussion; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur skolledare samtalar om elever i särskolan och de underliggande frågeställningarna är att undersöka vilka förhållningssätt som framkommer i samtalen kring dessa elever och tillhörande särskoleverksamhet. Metoden som används är fokusgruppsdiskussioner för datainsamling, samt diskursanalys som teori och metod för analys. LÄS MER

  4. 14. Please, Keep My Secret - How consumer culture influences product-based female empowerment in a specific BOP context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sarah Linder; Heimar Svensson; [2014-12-05]
    Nyckelord :Product-Based Female Empowerment; BOP; BOP Consumption; Cultural Meanings; Consumer Culture; CCT; Product Adoption; Kenya;

    Sammanfattning : The perception of the Base-of-the-Pyramid (BOP) as one single consumer market is no longer a viable notion. The present article illustrates this through an exploration of how local cultural meanings shape a distinct consumer context in a BOP market. LÄS MER

  5. 15. 'Benefits beyond carbon' : for whom? : gender analysis of communal forest governance and forest resource use in the Democratic Republic of Congo

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Larissa Stiem; [2014]
    Nyckelord :REDD ; women; sustainable forest management; feminist political ecology; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : In an effort to mitigate global climate change, the REDD+ mechanism (an acronym for ‘Reduced Emissions from Deforestation and Forest Degradation plus the role of conservation, sustainable management of forests and enhancement of forest carbon stock’) continues to be put forward as an attractive carbon sequestration and forest conservation tool. The Democratic Republic of the Congo (DRC), hosting more than 63% of the Congo Basin rainforests, is the biggest receiver for REDD+ funding in Africa. LÄS MER