Sökning: "dominant logik"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden dominant logik.
11. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER
12. Vilken fot ska jag stå på? : En fallstudie kring institutionella logikers påverkan på medarbetaren i det dagliga arbetet på ett sjukhus.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: Införandet av New Public Management har lett till förändringar inom hälso- och sjukvården. Förändringar som ska minska sjukvårdens kostnader samtidigt som den ska upprätthålla kvaliteten. Den offentliga sektorn har utmaningar som består av höga sjuktal, önskemål om högre lön och bättre arbetsmiljö. LÄS MER
13. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER
14. Next level - från spel till upplevelse : En studie i företaget Mojangs värdesamskapande med kunder och sociala medier
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The service-dominant logic (SDL) argues that value creation is always a co-creative process. Value can never be created or delivered by a firm, as value can only be realized in the customer's experience. Value is therefore a cooperative process. LÄS MER
15. Sagan om vinylens återkomst : Värdet av vinylskivan hos den unga konsumenten i den digitala eran
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Since 2007, there has been a boom in sales of the vinyl record, which still continues to this day. The purpose of this paper is therefore to shed some light on this unlikely revival by studying the vinyl record’s consumer value as perceived by members of Generation Y. LÄS MER