Sökning: "dramatism."

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet dramatism..

  1. 1. Offer och förövare : En retorisk analys av hur offer och förövare gestaltas i nyhetsmedia

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Filippa Söder; [2022]
    Nyckelord :Gang-related shootings; framing; dramatism; rhetoric; news media; Gängrelaterade skjutningar; framing; dramatism; retorik; nyhetsmedia;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to create knowledge about how Swedish news media report on gang-related shootings, in particular how victims and perpetrators are portrayed, to discuss how media reports can affect readers´perseptions. In order to answer the purpose of the study, framing and a modified pentad analysis were used. LÄS MER

  2. 2. Gangsterrap fick mig att göra det : en narrativ analys av debatten om gangsterrap i Aftonbladet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Michael Johansson; Isak Greby; [2022]
    Nyckelord :Gangsterrap; Einár; medienarrativ; gestaltningsteori; dramatism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Gangsterrap fick mig att göra det: En narrativ analys av debatten om gangsterrap i Aftonbladet är författad av Isak Greby och Michael Johansson i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Föremål för denna undersökning är den debatt om gangsterrap som uppstod i media efter mordet på artisten Einár den 21 oktober 2021. LÄS MER

  3. 3. How to analyze identification in storytelling?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Felix Pålsson; [2022]
    Nyckelord :audience; dramatism; Där livet händer; identification; IKEA; metaphor; metonymy; persona; persuasion; rhetoric; storytelling; Weltanschauung; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This thesis examines the use of storytelling in advertising from a rhetorical perspective. Specifically, stories told in IKEA’s recent advertising campaign Där livet händer (Where life happens) will be analyzed. The purpose is to propose a way in which to analyze identification in storytelling. LÄS MER

  4. 4. En aning om ett sällsamt universum : En undersökning av C.J.L. Almqvists ”poetiska fuga”

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Litteraturvetenskap

    Författare :Caroline Jägerfeld; [2020]
    Nyckelord :Carl Jonas Love Almqvist; the poetic fugue; mathematics; strange loops; animal coeleste; mechanical coeleste; analogy; Douglas Hofstadter; Gödel Escher Bach: an eternal golden braid; non-linear time; Carl Jonas Love Almqvist; epism och dramatism; den poetiska fugan; Tintomara; sällsamma slingor; analogi; isomorfi; matematik; ideotiken; ideotiska metoden; Douglas Hofstadter; Gödel Escher Bach: ett evigt gyllene band;

    Sammanfattning : ABSTRACT And concrete diction Carl Jonas Love Almqvist’s Drottningens juvelsmycke (The Queen's Tiara; 1834) is, along with Amorina, the work primarily associated with the ”poetic fugue” – a concept the author develops in ”Om enheten av epism och dramatism; en aning om den poetiska fugan” (”On the unity of epism and dramatism; a notion of the poetic fugue”; 1821); an essay often considered vague and theoretical by researchers in the field. The meaning of the poetic fugue has been regarded unclear, but mainly considered as some kind of synthesis of epic and dramatic writing. LÄS MER

  5. 5. Stakeholders’ perceptions of purpose-driven brands: The case of Nike’s “Dream Crazy” advertising campaign

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anastasiia Aniskova; [2020]
    Nyckelord :Social purpose; Brand purpose; Motives; Perceptions; Nike; Colin Kaepernick; Social Sciences;

    Sammanfattning : The present study aims to contribute to the research on stakeholders’ perceptions of brands that take a stand on social issues and by doing so, express their social brand purpose. Social brand purpose is at the core of a brand, and it reflects the brand’s ideal as well as intent to make people’s lives better. LÄS MER