Sökning: "drivkrafter och konsumenter"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden drivkrafter och konsumenter.

  1. 1. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Engström; Christian Neumann; [2023]
    Nyckelord :kryptovaluta; kryptobörser; tillit; marknadsföring; blockkedje-teknologi; hemsidor;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER

  2. 2. Evaluating the potential of circular food waste management : A focus on insect feed utilization

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Jenny Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; Circular Business Models; BSF; Mealworm; Barriers; Drivers; Cirkulär ekonomi; Circkulära affärsmodeller; Soldatfluga; Mjölmask; Barriärer; Drivkrafter;

    Sammanfattning : Approximately a third of all food produced globally is thrown away, causing both unnecessary environmental impact and unnecessary costs for producers and consumers. Food waste occurs in all steps in the supply chain, from primary production to retail stores, restaurants, and households. LÄS MER

  3. 3. Platsidentitet och mervärde på landsbygden : en fallstudie av tre gårdsbutiker i södra Sverige

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Axeline Nilsson; [2023]
    Nyckelord :platsidentitet; mervärde; community; gårdsbutik; närproducerat;

    Sammanfattning : Sveriges lantbruk blir alltmer diversifierat, där en verksamhetsgren som blir allt vanligare är egenförädling av livsmedel. En av de vanligaste formerna att nå ut till konsumenter är genom att starta en egen gårdsbutik och bedriva gårdsförsäljning, då konsumenten i större utsträckning efterfrågar närproducerade livsmedel. LÄS MER

  4. 4. Lokal affärsutveckling : En kvalitativ studie kring småföretags drivkrafter till att införa e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Björkqvist; Johanna Nirondoke; [2022]
    Nyckelord :E-handel; digital kommunikation; affärsmodeller; digital transformation;

    Sammanfattning : I takt med den snabbt växande digitaliseringen har de digitala förändringarna lett till att e-handeln växt kraftigt. På sikt har den tagit över alltmer och fler konsumenter väljer idag att handla online. Detta har lett till att fler företag har behövt se över sin affärsmodell och anpassa sig efter digitaliseringen. LÄS MER

  5. 5. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Erika Blomqvist; Emma Fredholm Kaipak; [2022]
    Nyckelord :organic food; green consumers; sustainable marketing; the green marketing mix; 7p; ekologiska livsmedel; hållbara konsumenter; hållbar marknadsföring; den gröna marknadsföringsmixen; 7p;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER