Sökning: "dryckesindustrin"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet dryckesindustrin.

  1. 1. Utmaningar med implementering av återvunnen plast i den svenska dryckesindustrin : En studie om plastkretslopp samt produktion av plastflaskor i Sverige

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hanna Engbom; Ebba Olin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige har en viktig roll att spela när det gäller att ta ansvar för planeten. Det finns en välutvecklad infrastruktur för pantning och PET-återvinning sedan 1980-talet. LÄS MER

  2. 2. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  3. 3. Industriäppelproduktion : nya metoder för att effektivisera svensk odling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Axel Tullgren; Elias Hüllert Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Malus domestica; Mekanisk äppelskörd; Industriäpplen; Ciderproduktion; Markfrukt; Skördningseffektivitet; Odlingssystem; Svensk industrifruktodling av äpple; Cideräpple; Äppelodling;

    Sammanfattning : I det här arbetet beskrivs en ny typ av odlingssystem för svenska äppelodlare. Som det ser ut idag förlitar sig förädlingsindustrin på tillgång till handplockad konsumtionsfrukt som inte lämpar sig för direktkonsumtion. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility : Förhållandet mellan CSR kommunikation av företag inom energidrycksbranschen och konsumenternas uppfattning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Roshni Rahman; Måns Karlsson; [2022]
    Nyckelord :CSR; communication; consumer; energy drink industry and social responsibility; CSR; kommunikation; konsument; energidrycksbranschen och socialt ansvar;

    Sammanfattning : This study aims to examine the relationship between CSR communication by companies in the energy beverage industry and consumers' perception of the communication. Today’s society has during the past few years placed more and more interest on companies and is demanding the consideration for social and environmental responsibilities. LÄS MER

  5. 5. Hur utformar företag en mer hållbar leverantörskedja? : En kvalitativ undersökning om styrning av leverantörer genom formella och informella strategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Bäckström; Melina Kindblad; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; leverantör; leverantörskedja; hållbar leverantörskedja; formell och informell styrning;

    Sammanfattning : Företag på den industriella marknaden ställs inför ökade krav att utveckla hållbarhetsarbetet, inom både verksamheten och leverantörskedjan. Detta gäller i synnerhet för internationella företag då deras leverantörskedjor påverkar samhället och miljön i hög grad. LÄS MER