Sökning: "dunn dunn lärstilsmodell"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden dunn dunn lärstilsmodell.

  1. 1. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Kristina Linde; [2014]
    Nyckelord :Usability; learning style; e-learning; user centered system design; VAKT; Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; användarcentrerad systemdesign; VAKT;

    Sammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER

  2. 2. Lärstilsmodeller : en jämförande litteraturstudie av Dunn och Dunns Learning Style Inventory och Vermunts Inventory of Learning Styles

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Sara Göthman; [2011]
    Nyckelord :learning style; cognitive style; learning style inventory; inventory of learning styles; lärstil; inlärningsstil; lärstilsmodell;

    Sammanfattning : Syftet med min studie har varit att belysa två olika lärstilsmodeller Dunn & Dunns Learning Style Inventory (LSI) och Vermunts Inventory of Learning Styles (ILS) för att urskilja deras olikheter. Detta arbete är en forskningskonsumerande uppsats som är baserad på tidigare forskning inom ämnet lärstilar. LÄS MER

  3. 3. Lärstilar i praktiken. En ny chans för elever på en vuxenutbildning?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Cathrine Evertsson; Jeanette Westler; [2010-09-09]
    Nyckelord :lärstilar; sociokulturellt perspektiv; hjärnforskning; Dunn Dunns lärstilsmodell; Gardner; specialpedagogik; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill ta reda på om det verkligen går att möta de olika lärstilarna hos vuxna och om elever som misslyckats i grundskola och gymnasium kan lyckas bättre om de får arbeta lärstilsinriktat. Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger möter vuxna inlärare med skolsvårigheter och vad det resulterar i för eleverna i en verksamhet som utgår från Dunn & Dunns lärstilsmodell. LÄS MER

  4. 4. Lärstilar i den pedagogiska planeringen : -Har lärstilar betydelse för elevers lärande?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildning; Institutionen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet

    Författare :Malin Törby Vuksa; [2009]
    Nyckelord :Dunn Dunn; grundskola; lärande; lärstilar; planering av undervisning;

    Sammanfattning : Abstract Den här studien handlar om lärstilar. Lärstilar är en pedagogisk teori om hur en individ tar till sig nytt och svårt material. Varje individ har sitt unika sätt att ta in, bearbeta och minnas det de lär sig. Lärstilar bygger på individens starka sidor, på vad de kan och vad de är bra på. LÄS MER

  5. 5. Dunn´s lärstilsmodell - teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Ann Andersson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur det fungerar att tillämpa inlärningsstilar utifrån Dunns lärstilsmodell i skolpraktiken. I uppsatsen lyfts fram hur inlärningsstilarna ses i teori och praktik. LÄS MER