Sökning: "dunns lärstilsmodell"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden dunns lärstilsmodell.
1. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskapSammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER
2. Variation i läromedel : En analys av sinnespreferenser i läroböcker i spanska
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : De perceptuella preferenserna utgör en del av Dunns lärstilsmodell. Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av kvantitativ innehållsanalys undersöka den procentuella andelen visuella, auditiva, kinestetiska och taktila övningar i läroböcker i spanska för årskurs 6. LÄS MER
3. Lärstilar
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att se om en grupp utvalda lärare med respektive utan pedagogisk utbildning använder sig av pedagogiska verktyg i undervisningen. Vi har genomfört observationer i klassrummen för att därigenom lättare kunna se sammanhangen när intervjuerna sedan genomfördes. LÄS MER
4. Lärstilsmodeller : en jämförande litteraturstudie av Dunn och Dunns Learning Style Inventory och Vermunts Inventory of Learning Styles
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med min studie har varit att belysa två olika lärstilsmodeller Dunn & Dunns Learning Style Inventory (LSI) och Vermunts Inventory of Learning Styles (ILS) för att urskilja deras olikheter. Detta arbete är en forskningskonsumerande uppsats som är baserad på tidigare forskning inom ämnet lärstilar. LÄS MER
5. Lärstilar i praktiken. En ny chans för elever på en vuxenutbildning?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Vi vill ta reda på om det verkligen går att möta de olika lärstilarna hos vuxna och om elever som misslyckats i grundskola och gymnasium kan lyckas bättre om de får arbeta lärstilsinriktat. Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger möter vuxna inlärare med skolsvårigheter och vad det resulterar i för eleverna i en verksamhet som utgår från Dunn & Dunns lärstilsmodell. LÄS MER