Sökning: "dynamic control and experience"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden dynamic control and experience.

  1. 1. DRIVER ENGAGEMENT User experience of static & dynamic interaction and engagement in Non-Driving Related Activities in Automated Vehicles - An experimental study

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Elin Johansson; Sara Börjesson; [2023-05-19]
    Nyckelord :Non-Driving Related Activities; Take-over Request; SAE Level 4; Engagement; Situational Awareness; Self Assessment Manikin; The Contextual Control Model; Take-Over Scenario;

    Sammanfattning : The rapid development of automation in vehicles is reshaping the role of the driver and consequently changing driver behavior. This study is based on the SAE level 4 of automation, i.e the autonomous vehicle (AV) can drive fully autonomously in a conditioned area. LÄS MER

  2. 2. THE IMPACT OF DYNAMIC GAME DIFFICULTY BALANCING ON PLAYER USER EXPERIENCE IN PUZZLE GAMES : A case study

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Qian Lin; [2023]
    Nyckelord :dynamic game difficulty balancing; game user experience; flow; puzzle games; Eureka effect; a-ha moment; engagement; immersion;

    Sammanfattning : This study delves into the relationship between Dynamic Game Difficulty Balance and Game User Experience in the context of puzzle games. The aim of this study was to explore the impact of DGDB on user experience in puzzle games, focusing on player engagement, immersion, and the occurrence of a-ha moment. LÄS MER

  3. 3. Effekt av Virtual Reality-träning hos personer med Parkinsons sjukdom avseende balans- och gångförmåga jämfört med traditionell träning : En översiktsstudie av systematiska litteraturstudier

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Jenny Sagelius; Martina Vestman; [2023]
    Nyckelord :Balance; Gait; Overview; Parkinson´s disease; Virtual Reality; Balans; Gång; Parkinsons sjukdom; Virtual Reality; Översiktsstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Virtual Reality (VR) är en teknik som skapar en simulerad miljö där användaren kan uppleva en virtuell värld. Effekten av VR-träning på gång och balansförmågan hos personer med Parkinsons sjukdom (PS) är ännu oklar trots flera systematiska studier. LÄS MER

  4. 4. Development of an electric driveline model for multiscale road-cargo simulations

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Runzhe Wu; [2022]
    Nyckelord :System Engineering; AnyLogic Traffic Simulation; Simulink Simulation; Driveline Model Building; C Program Execution; Systemteknik; AnyLogic Trafiksimulering; Simulink Simulering; Drivelinemodell; C Programexekvering;

    Sammanfattning : Currently, the road cargo system with low or zero CO2 emission is under rapid development. Heavy-duty trucks with electrified driveline systems will be the workhorse of future freight. LÄS MER

  5. 5. Kreativt arbetsklimat inom läraryrket : Lärare beskriver sina upplevelser i det vardagliga arbetet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Margareta Nersjö; [2022]
    Nyckelord :motivation; gruppsykologi; kontroll; organisationspsykologi; arbetsengagemang;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares beskrivning av upplevelser kring vardagens arbetsklimat samt om lärarnas upplevelser kan kopplas till ett kreativt arbetsklimat. I studien tillämpades en kvalitativ metod och tre fokusgrupper användes för datainsamling. LÄS MER