Sökning: "dynamik sång"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden dynamik sång.
1. Musik i film : Hur musik används för att beskriva prinsess-karaktärer i animerade Disney-filmer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : I läroplanen för gymnasieskolan framgår det att undervisningen bör utgå ifrån elevernas tidigare erfarenheter och intressen. Film och media har idag blivit ett av ungdomars största intressen vilket gör att de får sina flesta musikaliska upplevelser från media. LÄS MER
2. Musiklärares formativa undervisningsmetoder : En studie i ensemblelärares användande av tecken som verktyg för formativt lärande i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att observera hur ensemblelärare i gymnasieskolan använder tecken som verktyg för formativ bedömning. Med tecken menas här all form av kommunikation, exempelvis sång, spel, tal, rörelser, noter och ljudinspelningar. LÄS MER
3. Att utveckla sångröstens övre tonomfång - En studie av det egna sångtekniska arbetet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : I centrum för denna studie står författarens utveckling av det övre sångliga tonomfånget. I det här sammanhanget innebär det toner från den tvåstrukna oktaven och uppåt. Utgångspunkten för arbetet är bland annat författarens egna sångtekniska problem och tidigare erfarenheter. LÄS MER
4. Historien som leder till sång - Ett utvecklingsarbete i förskolan om hur barn producerar en sång utifrån en berättelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet är att ur ett didaktiskt perspektiv undersöka och analysera ett sätt att arbeta med berättande som leder till musikproducerande. Arbetet, en kvalitativ studie med abduktiv ansats, synliggör barns läroprocess i relation till språkliga- och musikaliska aspekter. LÄS MER
5. Att sjunga starkt och svagt - en learning study i grundskolans årskurs tre
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka aspekter elever i årskurs tre behöver uppmärksammas på för att kunna sjunga starkt och svagt. Syftet är också att för läraren utveckla kunskaper om praxisnära forskning. LÄS MER