Sökning: "dzejna"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet dzejna.

  1. 1. Inblick i hur jugoslavisk kultur påverkar media i tiden : Två fallstudier som visar hur emtionella, kulturella och kunskapsmässiga perpektiv på mångfald, med bakgrund från forna Jugolsavien, präglar media i Sverige.

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Dzejna Smajlovic; [2009]
    Nyckelord :Media; mångfald; forna Jugolsavien; fallstudie; etnicitet; segregering; invandring; kommunikation;

    Sammanfattning : As we all know Sweden as a country, appears to be homogenus. At the middle of 1960’s the emigrants from ancient Jugslavia came to Sweden as an workforce. At that time it was the majority of the emigrants from ancient Jugoslavia that established their lifes in Sweden. LÄS MER

  2. 2. STANDARDIZING OR ADAPTING MARKETING STRATEGIES ACROSS BOARDERS - A CASE STUDY OF GETINGE AB

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Helena Piirainen; Dzejna Seta; [2008]
    Nyckelord :standardization; adaptation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the social/cultural, legal, economic, political and technological environment in international markets affects a firm’s standardization and adaptation of the marketing mix. This study investigates Getinge ABs actions on the German and the Chinese market. LÄS MER

  3. 3. Sverige i New York : -

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Dzejna Smajlovic; Anita Majic; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many companies choose to position themselves in New York. The city is one of the main cities when it comes to advertising. The competition is strong and for new companies, it is hard to survive on the market. LÄS MER

  4. 4. Kunskap om Kunskap - En fallstudie av Nationalencyklopedin AB

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Josefin Bylander; Dzejna Seta; Sophie Truedsson; [2007]
    Nyckelord :varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva hur ett företag kan skapa konkurrensfördelar genom en varumärkesutvidgning. Studien baserar sig på fallföretaget Nationalencyklopedin AB. LÄS MER

  5. 5. Brister i användbarheten på en Internetbank

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Frida Bengtsson; Josefin Bylander; Dzejna Seta; [2007]
    Nyckelord :Internetbank; Användbarhet;

    Sammanfattning : Inom bankbranschen har IT blivit ett betydelsefullt verktyg för att uppnå en ökad kvalitet på service och tjänster. För att företag ska kunna skapa en konkurrensfördel gentemot andra företag inom samma bransch, krävs det en förståelse för vilka problem som finns idag och som leder till försämrad användbarhet. LÄS MER