Sökning: "e–handel"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet e–handel.

  1. 1. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Erik Saeys; Melissa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; corona pandemic; consumer behavior; retail food; retail stores; pandemic; E-commerce; Covid-19; coronapandemin; konsumentbeteende; dagligvaruhandel; matvarubutiker; pandemi; onlinehandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER

  2. 2. Understanding Conceptions about Digital Threats : Assessing Public Knowledge of Cyber Threats

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Almir Aljic; [2022]
    Nyckelord :Cybersecurity; CybersecurityAwareness; Vulnerability; VulnerabilityMetrics; Vulnerability Severity; AttackComplexity; RemediationLevel; Confidentiality; Cybersäkerhet; medvetenhet kring cybersäkerhet; sårbarhet; cybersårbarhet; cybersäkerhetsbrist; bedömningavcybersäkerhet; sårbarhetsaspekt; sårbarhetsskala; cyberattackers komplexitet; konfidentialitet;

    Sammanfattning : As technology and Internet use continue to grow globally, cybersecurity has become an increasingly important topic to ensure the safety of individual consumers online. It is a growing cause for concern that cyber attacks are on the rise, as has been the case during the global pandemic. LÄS MER

  3. 3. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  4. 4. Designförslag för hur övertygande designprinciper kan motivera till hållbara köpval vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Amela Mujasevic; Alexander Helmersson; [2021]
    Nyckelord :Persuasive design; persuasive technologies; persuasive systems design; ecommerce; sustainable consumer behavior; sustainable products; motivation; Persuasive design; persuasive technologies; persuasive systems design; e-commerce; sustainable consumer behavior; sustainable products; motivation.; Övertygande design; övertygande teknologier; persuasive systems design; ehandel; hållbart konsumentbeteende; hållbara produkter; motivation;

    Sammanfattning : Med klimatförändringar som hotar människor, djur och natur, är frågan om ekologiskhållbarhet växande, speciellt inom konsumtion. Konsumtion lämnar idag ett stort miljö avtryck från produktion, konsumtion och leveranser, och i takt med att samhället blir mer digitaliserat, är det allt fler köp som sker via e-handeln. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhet – en prioritering hos e-handelskonsumenter? : En studie om konsumenters beteende vid valet av hållbara leveransalternativ.

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Eskilstorp; Madeleine Holmqvist; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line; Sustainability; Last mile; Consumer behavior; E-commerce; Triple bottom Line; Hållbarhet; Sista milen leveranser; Konsumentbeteende; Ehandel;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumenternas val av leveransalternativ och varför dessa blir avgörande i konsumenternas sista milen val. Enligt tidigare forskning är sista milen leveranserna e-handelns minst hållbara del men som samtidigt också har störst potential att förändras till att bli mer hållbar. LÄS MER