Sökning: "e Marketing in banking"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden e Marketing in banking.
1. Agent banking as a relationship marketing tool by banks in Bangladesh
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : With growing number of adult people not owning a bank account,efforts are being made to bring banking services to the unbanked populations.Relationships marketing plays a crucial role in establishing and sustaining beneficial relationship in the banking industry. LÄS MER
2. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER
3. Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice. Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna: H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext. LÄS MER
4. Electronic Customer Relationship Management (eCRM) from the Perspective of Two Banks with Online Marketing in Pakistan : case of HSBC PK and Standard Chartered Bank PK
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : This study observes an approach which is known as explorative because it aims to evaluate and examine online media as a tool for e-CRM. In addition, this involves the approach known as iterative also depends on the data, which is qualitative in congestion with observational information. LÄS MER
5. The Effect of Customer Relationship Marketing on Customer Retention in the Ghanaian Banking Sector : A case study of Intercontinental Bank Ghana Limited
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Abstract Customer relationship management as a strategic marketing concept has gained tremendous interest among researchers and practitioners in recent times. Within the last two decades a significant number of research works have been carried out on various issues relating to customer relationship management. LÄS MER