Sökning: "e b2c"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden e b2c.

  1. 1. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  2. 2. Som ett paket på posten : En analys av marknaden för paketleveranser till privatpersoner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erica Hägglund; Anna Wikström; [2023]
    Nyckelord :B2C; Competition; Consumer choice; E-commerce; Parcel deliveries; Price survey; SCP model; B2C; e-handel; konkurrens; paketleverans; prisundersökning; SCP-modellen; valfrihet;

    Sammanfattning : Den svenska marknaden för paketleveranser är en marknad i ständig expansion. Med e-handelns tillväxt har antalet varor som skickas från företag till privatpersoner ökat explosionsartat de senaste åren, samtidigt som konsumenternas preferenser ändrats. LÄS MER

  3. 3. The Role of Self-Service Technology in Enhancing Value : An Exploratory B2B Case Study from a Business Model Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Theodor Bengtsson; Jonas Hägerlöf; [2023]
    Nyckelord :Self-service technology; business model; value; sustainability; B2B; IT procurement; Self-service technology; affärsmodell; värde; hållbarhet; B2B; IT-inköp;

    Sammanfattning : As digitalization and sustainability evolves, the environment in which businesses operate constantly change. Value perceptions shift as a result of this and become increasingly multifaceted. Businesses must therefore adapt their business models. This is an issue within B2BIT procurement processes which are object to continuous change. LÄS MER

  4. 4. E-handel av brandfarlig vätska - Utmaningar kring last-mile distributionen i en B2C kedja

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Hermansson; Alfred Seljee; [2022-08-24]
    Nyckelord :Farligt gods; brandfarlig vätska; vägtransport; E-handel; B2C; last-mile; begränsad mängd; ADR.;

    Sammanfattning : E-handel är en marknadsplattform som har blivit alltmer vanligare för de flesta företag. Detta påpekar Kristian Berndtson (personlig kommunikation, 04 april, 2022), logistikansvarig Lantmännen Aspen AB, är något som deras verksamhet saknar. Aspen säljer produkter som klassas som farligt gods klass 3, med andra ord brandfarlig vätska. LÄS MER

  5. 5. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)

    Författare :Cristian Mazilu; Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Buying Behaviour; Sustainability; Environment; B2C; Delivery; Return; E-handel; Köpbeteende; Hållbarhet; Miljö; B2C; Leverans; Retur;

    Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER