Sökning: "e handel framgångsfaktorer"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden e handel framgångsfaktorer.

  1. 16. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Johan Claesson; Victor Estberger; Linus Sandberg; [2008]
    Nyckelord :E-handel; Traditionell detaljhandel; Läge Lokalisering; Omgivning Personal; Organisation Medarbetare; Inköp Sortiment; Logistik Distribution; Teknologi System; Kundfaktorer; Synliga; Osynliga; Koncept Sortiment; Design Profil;

    Sammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER

  2. 17. Små företag - stora möjligheter?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sine Ejsing; Maria Sjöstedt; [2007]
    Nyckelord :E-handel; småföretag; värdeskapande; kritiska framgångsfaktorer; konsumentmarknad; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Metod: Studien har tillämpat en kvalitativ metod och grundar sig i en fallstudie av tre småföretag som har gått från traditionell handel till att även sälja via Internet. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket inleds med strategiteorier och teorier för val av marknadskanal för att sedan smalna av och fokusera på e-handel och kritiska områden inom e-handel. LÄS MER

  3. 18. Kritiska framgångsfaktorer vid e-handelsinförande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Eva Berglund; [2005]
    Nyckelord :Kritiska framgångsfaktorer; e-handel; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Den snabba utvecklingen de senaste åren inom informationstekniken har ändrat organisationers arbetssätt. Målet med e-handelsinförande för en organisation är ofta att bibehålla eller öka sin konkurrenskraft. LÄS MER