Sökning: "e handel framgångsfaktorer"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden e handel framgångsfaktorer.
16. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER
17. Små företag - stora möjligheter?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Metod: Studien har tillämpat en kvalitativ metod och grundar sig i en fallstudie av tre småföretag som har gått från traditionell handel till att även sälja via Internet. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket inleds med strategiteorier och teorier för val av marknadskanal för att sedan smalna av och fokusera på e-handel och kritiska områden inom e-handel. LÄS MER
18. Kritiska framgångsfaktorer vid e-handelsinförande
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Den snabba utvecklingen de senaste åren inom informationstekniken har ändrat organisationers arbetssätt. Målet med e-handelsinförande för en organisation är ofta att bibehålla eller öka sin konkurrenskraft. LÄS MER