Sökning: "e handel fysisk butik"
Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade orden e handel fysisk butik.
16. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER
17. “Strutskonsumenten och butiksdöden” En kvalitativ studie om yngre kvinnliga konsumenters moral och val av handelskanal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Denna studie vill bidra till och fördjupa nuvarande forskning inom konsumentbeteenden. Syftet är att bidra med en aktuell förståelse för val av handelskanal, genom att studera hur yngre kvinnliga konsumenter resonerar i sina val mellan e-handel och fysisk butik. LÄS MER
18. Butiksdöd eller butiksrenässans? : Hur skapar små fysiska modebutiker konkurrenskraft?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av sällanköpsvaruhandeln har bidragit till en strukturomställning där konkurrensen för fysiska butiker blivit allt hårdare. Brytpunkten för tillväxt inom modebranschen, som ingår i sällanköpsvaruhandeln, har skiftats från fysisk butik till e-handel och den snabbväxande e-handeln visar inga tecken på att avta, snarare tvärtom. LÄS MER
19. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER
20. Att handla livsmedel på nätet : Faktorer som påverkar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En omfattande digitalisering har under den senaste tiden pågått i samhället där många företag väljer att till viss del eller helt flytta sin verksamhet till internet. För vissa branscher har det varit mer optimalt att skifta försäljningskanal, medan andra har stött på hinder. LÄS MER