Sökning: "e handel kläder"
Visar resultat 11 - 15 av 84 uppsatser innehållade orden e handel kläder.
11. Returbeteendet av kläder online : En kvantitativ studie om hur konsumenters returbeteende påverkas av deras attityder och företags returpolicy
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returbeteendet för kläder köpta online ökar i takt med digitaliseringen. Milda returpolicys gör det lättare för konsumenter att utföra returer, inte minst avsiktliga returer. Genom fria returer kan konsumenten enkelt beställa hem stora mängder i varierande storlekar med avsikten att returnera hela eller delar av beställningen. LÄS MER
12. Maximizing Recommendation System Accuracy In E-Commerce for Clothing And Accessories for Children
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : The industry of electronic commerce (e-commerce) constitutes a great part of the yearly retail consumption in Sweden. Looking at recent years, it has been seen that a rapidly growing sector within the mentioned field is the clothing industry for clothes and accessories for children and newborns. LÄS MER
13. Towards Circularity in Fashion E-commerce — Business Model Development
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : I dagsläget står textilindustrin i Sverige inför flera utmaningar relaterat till dess negativa miljöpåverkan och brist på cirkularitet. Ett identifierat ämne inom detta område är klyftan mellan e-handlare av kläder och second hand-organisationer eller andra mottagare av kläder. LÄS MER
14. En analys av möjligheten att påverka konsumenters beteende till att acceptera en längre leveranstid, till förmån för mer hållbara transporter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Som en följd av den tekniska utvecklingen har e-handeln ökat kraftigt och omsättningen har mångdubblats under det senaste decenniet. Den ökade e-handeln har lett till lägre fyllnadsgrader och mindre effektiva rutter. Detta har i sin tur resulterat i ökade utsläpp och en större miljöpåverkan. LÄS MER
15. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER