Sökning: "e handel marknadsundersökning"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden e handel marknadsundersökning.

  1. 1. Måttning : Problematiken kring måttning inför val av storlek vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karin Olebjörk; [2018]
    Nyckelord :Size guide; web shop; body measurement; garment measurements; measuring tape; Storleksguide; e-handel; kroppsmått; plaggmått; måttband;

    Sammanfattning : Denna rapport vill belysa kunders problem med att hitta passande storlek när de handlar kläder i en webbutik. Fokusområdet är att undersöka om det är möjligt för kunder att ta tillförlitliga kroppsmått eller plaggmått med måttband, för att välja passande klädstorlek vid e-handel. LÄS MER

  2. 2. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA KJELIN; EMELIE ÖSTLUND; [2011]
    Nyckelord :webbkommunikation; e-commerce; clothes exposure; visual merchandising online; web communications; consumer satisfaction; customer loyalty; customer behavior; internet marketing; profitability; e-handel; klädexponering; exponering på internet; den nöjda kunden; kund tillfredställelse; kundbeteende; marknadsföring på internet; marknadsundersökning; lönsamhet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER

  3. 3. Miljömässigt kundbeteende? Kikaboni : Att differentiera sig på en marknad med syfte att sälja miljö- och hälsovänliga småbarnskläder via internet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SOERGEL; MIKAELA STERNER; [2010]
    Nyckelord :uppförandekod code of conduct; e handel; forum; ekologiska kläder; rättvisemärkta kläder; konsumentbeteende; blogg; prissegment; småbarn; näthandel;

    Sammanfattning : Det samhälle vi lever i idag ser inte ut som det gjorde när våra fäder och deras generation växte upp. Utvecklingen har gjort att både globaliseringen och speciellt tekniken som berör information och kommunikation har tagit ett stort steg framåt.Tack vare teknikutvecklingen får många personer tillgång till en ny typ av information. LÄS MER

  4. 4. GodEl - En marknadsundersökning för en ljusare framtid

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Schnell; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nya regler för den svenska elmarknaden trädde i kraft den 1 januari 1996 och den innehöll regler som skulle innefatta konkurrens i elproduktion och handel med el. Transport av el i nätet betraktas dock som ett naturligt monopol och kom därmed att undantas konkurrensutsättning. LÄS MER

  5. 5. E-handel med Kläder : en marknadsundersökning

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Magnus Cejie; [2004]
    Nyckelord :E-business; E-handel; konsumentbeteende; kläder;

    Sammanfattning : ABSTRACT Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers, on E-business with clothes. Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey. LÄS MER