Sökning: "e handel sammanfattning"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden e handel sammanfattning.

  1. 1. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  2. 2. Luxemosphere characteristics in luxury fashion e-commerce : Preserving the luxury atmosphere online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tiffany Khayyami; Amina Amin; [2022]
    Nyckelord :Luxury brand online; e-commerce; luxemosphere; web element; UI; Lyxvarumärke online; e-handel; luxemosphere; webbelement; UI;

    Sammanfattning : In today's society, the consumption of luxury goods online has increased rapidly over the last decade, and most luxury brands are established online. One of the main challenges is to offer a truly luxurious experience that every customer wants to have fulfilled, not only in a physical store but also online. LÄS MER

  3. 3. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  4. 4. The Effects of E-commerce on Retail Property Values : A study about how the growth of e-commerce affects property values in the retail real estate sector

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Charlotte Lund; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; retail; real estate; property valuation; Property values; omni-channel retailing; E-handel; detaljhandel; fastighetsvärdering; fastighetsvärden; multikanaler;

    Sammanfattning : With new ways of shopping, it could be assumed that not all actors within the retail sector will come out as winners. As the growth of e-commerce has been continuously rapid over many years, there is evidence for physical retailers suffering of sales losses. LÄS MER

  5. 5. IKEA med hållbarhetsglasögonen på : En kvalitativ studie om hur IKEA integrerar ett miljö- och hållbarhetsperspektiv på sin e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Elin Melkersen; Tilde Åstrand Stenström; [2019]
    Nyckelord :IKEA; e-handel; konsumtion; ekologisk hållbarhet; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : E-handeln är en accelererande företeelse i samhället och har kommit att bli en central del i den svenska konsumtionen. Svenskarnas konsumtionsbeteende innefattar en hög förbrukningstakt av jordens resurser och likaså stora mängder växthusgasutläpp och är på så vis ohållbar i den mån. LÄS MER