Sökning: "e handel statistik"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden e handel statistik.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of Machine Learning Methods for Time Series Forecasting on E-commerce Data

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Peter Abrahamsson; Niklas Ahlqvist; [2022]
    Nyckelord :Thesis; Time Series; Machine Learning; E-commerce; Demand Forecasting; Multiple Linear Regression; SARIMAX; XGBoost; LSTM; Model Evaluation; Examensarbete; tidsserier; maskininlärning; e-handel; efterfrågeprognoser; multipel linjär regression; SARIMAX; XGBoost; LSTM; modellutvärdering;

    Sammanfattning : Within demand forecasting, and specifically within the field of e-commerce, the provided data often contains erratic behaviours which are difficult to explain. This induces contradictions to the common assumptions within classical approaches for time series analysis. Yet, classical and naive approaches are still commonly used. LÄS MER

  4. 4. Minimizing the expected opportunity loss by optimizing the ordering of shipping methods in e-Commerce using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Jonatan Ay; Jamil Azrak; [2022]
    Nyckelord :statistics; machine learning; applied mathematics; e-commerce; statistik; maskininlärning; tillämpad matematisk statistik; e-handel;

    Sammanfattning : The shopping industry is rapidly changing as the technology is advancing. This is especially true for the online industry where consumers are nowadays able to to shop much of what the need over the internet. LÄS MER

  5. 5. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER