Sökning: "e-Mail and Chat"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden e-Mail and Chat.

  1. 1. Dataskyddet och Chat Control : Om obligatorisk spårning av interpersonell kommunikation i syfte att motverka och bekämpa barnpornografi och grooming på nätet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Selma Didriksson Fröjd; [2022]
    Nyckelord :Chat Control; övervakning av interpersonell kommunikation; GDPR; Personlig integritet; rätten till privatliv; skyddet av personuppgifter; EU-stadgan; barns integritet;

    Sammanfattning : The fundamental problem of data protection and digitization is the conflict betweenthe individual’s interest of being protected against unauthorised intrusioninto their privacy and the ability and the interest of the state or other actors touse personal information for various specified purposes to ensure the protectionof other rights. The protection of vulnerable persons such as childrens’ onlinesafety is one of the interests that must be prioritized to ensure a safe online environment. LÄS MER

  2. 2. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Charlotte Elgtberg; Elin Ringqvist; [2021]
    Nyckelord :Internal communication; organization member; communication channel; organizational culture; Löfbergs; Internkommunikation; organisationsmedlem; kommunikationskanal; organisationskultur; Löfbergs;

    Sammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER

  3. 3. DET BLIR INTE ALLTID SOM PLANERAT- - TILLGÄNGLIGHETENS INVERKAN PÅ HR-PRAKTIKERS ARBETSPRESTATION

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Emma Olausson; Emma Knutsson; [2020-09-02]
    Nyckelord :availability; job demand-resources model; resumption; work interruption; work performance;

    Sammanfattning : This study examines how HR practitioners working in municipal authorities experience availability through various means of communication such as telephone, e-mail and personal meetings and the interruptions that availability results in and how this affect their work performance. The study also examines the experience of returning to the interrupted work task. LÄS MER

  4. 4. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Hovsep Louis Hazko; [2020]
    Nyckelord :Customer service; Screen-based; Phone-based; Customer experience; Customer service options; Questions and answers; Phone; e-Mail and Chat; Kundservice; Telefonbaserad; Skärmbaserad; Kundupplevelse; Kundservice alternativ; Vanliga frågor och svar; Telefon; E-mail; Chatt;

    Sammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER

  5. 5. Val av intern kommunikationskanal -En generationsfråga? : En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Rodestrand; Filip Åberg; [2019]
    Nyckelord :Intern kommunikation; interna kommunikationskanaler; baby boomers; generation X; generation Y.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Val av intern kommunikationskanal - En generationsfråga?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Filip Åberg och Robin Rodestrand   Handledare: Agneta Sundström och Kristina Mickelsson   Datum: 2019 - januari   Syfte: Syftet med studien är att ökad förståelsen för hur ledares val av interna kommunikationskanaler kan anpassas efter medarbetares generationstillhörighet och hur den kan bidra till en effektivare kommunikation mellan ledare och medarbetare.   Metod: Studien grundar sig i en hermeneutisk forskningsansats där en kvalitativ forskningsdesign har använts vid insamling av empiri genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare inom en specifik organisation. LÄS MER