Sökning: "e-butiker"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet e-butiker.
1. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER
2. En undersökning av betalningsmetoder på den svenska e-klädmarknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Kontantanvändningen i Sverige minskar drastiskt för varje år som går, samtidigt som e-handeln ökar i stadig takt. Tidigare forskningsresultat visar att förtroende är en av de allra viktigaste förutsättningarna för framgångsrik e-handel. LÄS MER
3. Utvecklingen av webbapplikationen Coffify med fokus på användbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : E-commerce have gotten more common the past years, and it is of great importance that sellers can offer a useable platform on the internet. During the startup-process of this project, multiple coffee roasters were contacted and they were positive to the idea of a webshop application that can help them reach more customers. LÄS MER
4. E-handel – hur utbrett är fenomenet shopping cart abandonment? : Ett kvantitativt kartläggande vad gäller svenska konsumenters preferenser vid betalningsfasen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Shopping cart abandonment, eller digitalt avbrutna köp, beskrivs som problematiskt inom e-handelssektorn. I denna undersökning kartläggs svenska e-handelskonsumenters betalningspreferenser för att författaren ska kunna slutleda varför digitala köp avbryts. LÄS MER
5. Recommending new items to customers : A comparison between Collaborative Filtering and Association Rule Mining
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : E-commerce is an ever growing industry as the internet infrastructure continues to evolve. The benefits from a recommendation system to any online retail store are several. It can help customers to find what they need as well as increase sales by enabling accurate targeted promotions. LÄS MER