Sökning: "e-commerce of clothes"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden e-commerce of clothes.

  1. 1. Dark patterns påverkan på användarens känslor : en kvalitativ studie på två e-handelswebbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lana Kader; Senada Mehanovic; [2024]
    Nyckelord :Dark patterns; design; e-handel; informationsarkitektur; användarupplevelse; manipulativ design; känslor;

    Sammanfattning : In today's society more and more people are consuming both clothes and groceries using websites online. With a few clicks, users have access to a wide range of products and services. However, many of these e-commerce sites also contain design intended to control users through dark patterns. LÄS MER

  2. 2. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  3. 3. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER

  4. 4. Freight Transport in the Car-Free City : Towards a more sustainable urban freight sector

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Melisa Marta; [2023]
    Nyckelord :Car-free city; sustainable urban freight transport; urban consolidation center; cargo bicycles;

    Sammanfattning : Freight transport of goods is an indispensable part of everyday life. Without it there would be no delivery of products such as food, water, construction material, technology, furniture, clothes and society, as we know it today, would collapse.  However, there are more and less sustainable ways of transporting goods. LÄS MER

  5. 5. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Kagerstedt; Jasmine Khalil; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; attityd; intention; resursanvändning; tillfredställelse;

    Sammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER