Sökning: "e-commerce"
Visar resultat 11 - 15 av 1552 uppsatser innehållade ordet e-commerce.
11. Smart Warehouses : A case study of organizational planning in unpredictable environments
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose – The study aimed to investigate long-term organizational planning in a smart warehouse environment with unpredictable demand to understand how these organizations are able to make sustainable decisions from a social and economic perspective. Methodology – To fulfil the purpose of the study, a single case study was conducted which included six interviews and two observations at the case company. LÄS MER
12. Computationally Efficient Explainable AI: Bayesian Optimization for Computing Multiple Counterfactual Explanantions
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : In recent years, advanced machine learning (ML) models have revolutionized industries ranging from the healthcare sector to retail and E-commerce. However, these models have become increasingly complex, making it difficult for even domain experts to understand and retrace the model's decision-making process. LÄS MER
13. Insights of an accessible e-commerce website : Investigating cognitive accessibility in the checkout process
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Accessible web interfaces are crucial for the inclusion and independence of all groups in society. Cognitive accessibility aims to make content more accessible for individuals with cognitive disabilities, such as people with learning disabilities (e.g. dyslexia, dysgraphia) and age-related disabilities (e. LÄS MER
14. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
15. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER