Sökning: "e-commerce"

Visar resultat 11 - 15 av 1552 uppsatser innehållade ordet e-commerce.

  1. 11. Smart Warehouses : A case study of organizational planning in unpredictable environments

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Anna-Sara Meisingseth; Jacob Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Smart warehouse; RCSR; Industry 4.0; Industry 5.0; organizational planning; economic sustainability; social sustainability;

    Sammanfattning : Purpose – The study aimed to investigate long-term organizational planning in a smart warehouse environment with unpredictable demand to understand how these organizations are able to make sustainable decisions from a social and economic perspective.   Methodology – To fulfil the purpose of the study, a single case study was conducted which included six interviews and two observations at the case company. LÄS MER

  2. 12. Computationally Efficient Explainable AI: Bayesian Optimization for Computing Multiple Counterfactual Explanantions

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Giorgio Sacchi; [2023]
    Nyckelord :Explainable AI; Counterfactual Explanations CFEs ; Bayesian Optimization BO ; Black-Box Models; Model-Agnostic; Machine Learning ML ; Efficient Computation; High-Stake Decisions; Förklarbar AI; Kontrafaktuell Förklaring CFE ; Bayesiansk Optimering BO ; Svarta lådmodeller; Modellagnostisk; Maskininlärning; Beräkningsmässigt Effektiv; Beslut med höga insatser;

    Sammanfattning : In recent years, advanced machine learning (ML) models have revolutionized industries ranging from the healthcare sector to retail and E-commerce. However, these models have become increasingly complex, making it difficult for even domain experts to understand and retrace the model's decision-making process. LÄS MER

  3. 13. Insights of an accessible e-commerce website : Investigating cognitive accessibility in the checkout process

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Sanna Jangklint; [2023]
    Nyckelord :Web accessibility; Cognitive accessibility; E-Commerce; Digital checkout; Cognition;

    Sammanfattning : Accessible web interfaces are crucial for the inclusion and independence of all groups in society. Cognitive accessibility aims to make content more accessible for individuals with cognitive disabilities, such as people with learning disabilities (e.g. dyslexia, dysgraphia) and age-related disabilities (e. LÄS MER

  4. 14. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  5. 15. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER